کد خبر: ۱۶۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
پرویز برومند در گفتگو با خبر ورزشی:
پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه در فوتبال ما برای زحماتی که یک بازیکن برای باشگاه و تیم ملی‌اش می‌کشد هیچ ارزشی قائل نیستند.

خبرورزشی - در آستانه دیدار تیم‌های استقلال و پدیده در ارتباط با خداحافظی یکی از اسطوره‌های تیم رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا با یکی از پیشکسوتان تیم استقلال همکلام شدیم. او که از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ به مدت ۶ سال دروازه بان تیم استقلال بود نسبت به رفتار مدیران ورزشی در کشورمان با بازیکنان قدیمی انتقاد داشت. پرویز برومند در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دربی جام حذفی و صعود تیم ملی به دور بعد نظراتش را بیان کرد.

خبر دارید سرخیو راموس از باشگاه رئال مادرید جدا شد؟

بله! او با ۱۶ فصل بازی برای رئال یکی از بازیکنان قدیمی و باسابقه اسپانیا در این باشگاه و البته کاپیتان تیم ملی اسپانیا بود.

باشگاه رئال برای همین منظور تجلیل شایسته‌ای از وی به جا آورد. آیا برای شما هم وقتی از استقلال جدا شدید چنین شرایطی داشتید؟

خیر! پوچ پوچ! هیچ اتفاقی برای ما رخ نداد. نه بازی خداحافظی گذاشتند و نه حتی حاضر شدند یک فصل برای من صبر کنند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

باید بگویم یک بازیکن فوتبالیست وقتی برای باشگاه و تیم ملی اش سرش را مقابل توپ می‌گذارد حتما برای مردم کشورش ارزش دارد. خیلی از دولت‌ها میلیون‌ها دلار هزینه می کنند تا مردم کشورشان را شاد کنند اما یک فوتبالیست با یک بازی می تواند این شادی را با چند برابر ظرفیت بیشتر به مردم هدیه کند. بنابراین تقدیر از یک فوتبالیست کار پسندیده و کوچک ترین کاری است که می توان انجام داد.

چرا در ایران چندان توجهی به این موضوع نمی شود؟

برای اینکه ما اهمیتی برایشان نداریم. به تازگی دیدیم وقتی حمید جاسمیان بازیکن اسبق تیم های ملی و پرسپولیس از دنیا رفت در چه وضعیتی بود. خوشحالم که راموس به شکل شایسته‌ای از رئال جدا شد. وقتی یک بازیکن فوتبال مدتی در کانون توجه قرار دارد، زمانی که از این شرایط جدا می‌شود دوران سختی پیش رویش است و این خیلی مهم است که مسئولان باشگاهش به او بفهمانند هرگز فراموشش نمی کنند. اتفاقی که هرگز برای ما رخ نداد.

چطور؟

من درست زمانی که رباط کتفم پاره شد حدود یک فصل نمی توانستم بازی کنم و این را از باشگاه خواستم که به من مهلت بدهند تا برگردم ولی هرگز این اتفاق نیفتاد و من هم دیگر به استقلال برنگشتم. گفتم که این مسائل در فوتبال ما اصلاً جایگاهی ندارد. فقط می‌توانم بگویم خوش به حال راموس.

دربی جام حذفی در پیش است. نظرتان درباره بازی اواخر تیر چیست؟

اسم این بازی روی آن است. هرکس می‌خواهد قهرمان جام حذفی شود باید از این بازی برنده بیرون بیاید. در واقع این دو تیم باید در یک فینال زودرس با هم دیدار کنند. چون اگر در این مرحله به هم نمی خوردند قطعاً در فینال با هم دیدار می کردند. بنابراین من فکر می‌کنم برنده این بازی قهرمان جام حذفی هم می شود.

بخت کدام تیم برای برد بیشتر است؟

بخت هر دو تیم مساوی است. البته با اتفاقاتی که برای استقلال رخ داده است نمی‌دانم این تیم درست تمرین می‌کند یا نه! ولی در بحث فوتبالی تقریباً دو تیم هم زور هستند.

بازی استقلال و پدیده در پیش است. آن را چطور پیش بینی میکنید؟

استقلال در دور رفت پدیده را شکست داد. اختلاف کیفی بازیکنان دو تیم مشخص می کند استقلال از نظر نفری برتر است و نتیجه لازم را می‌گیرد. فکر می‌کنم بازی سختی برای استقلال نباشد.

برد در این دیدار چقدر اهمیت دارد؟

قطعاً همه بازی های باقی مانده تا پایان فصل می‌توانند تعیین‌کننده جایگاه استقلال در این فصل باشند. امیدوارم هواداران از استقلال به درستی حمایت کنند.

صعود تیم ملی به دور بعد انتخابی جام جهانی چرا از سوی مسئولان ورزش و فدراسیون تا این حد بزرگ جلوه داده شد؟

فکر می کنم دلیلش تلاش های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای به چالش کشیدن تیم ملی ما بود. بچه‌های غیرتمند تیم ملی توانست با کسب ۴ برد و بازی های خوب صعودشان را به عنوان تیم اول قطعی کنند. این چهار بازی اختلاف ایران با چهار تیم دیگر حاضر در گروه را در رنکینگ مسابقات جهانی فیفا مشخص کرد. چون AFC میزبانی بحرین و مسایلی از این دست در این مدت در ذهن همه زیاد بزرگ جلوه داده شده بود و صعود ما نوعی شور و حال خاص را ایجاد کرد.

به این تیم امید دارید؟

فکر می‌کنم پس از تیم رویایی سال ۹۸ ایران در آن جام جهانی، این تیم هم کیفیت خیلی خوبی دارد و کار را برای مربی این تیم خیلی سخت می کند.

گفتید مربی! به نظرتان اسکوچیچ که به پایان قراردادش رسیده باید برود یا ماندش است به سود تیم ملی است؟

به نظرم او مربی بدی نیست! درست است که کاریزمایی لازم و اسم بزرگی برای هدایت تیم ملی ندارد، ولی به نظر ضعیف نمی آید. اتفاقا از نظر فنی خوب کار کرده که توانسته ۷ بازی متوالی را با برد تمام کند.

بیشتر توضیح می دهید؟

او سالها در فوتبال ایران بوده و با بازی فوتبالیست‌های ایرانی آشناست. از طرفی هر مربی بخواهیم در این فرصت کم بیاوریم حداقل ۳ سال زمان می خواهد تا به طور دقیق با شرایط بازیکنان آشنا شود. اسکوچیچ خوب کار کرده، توقع مالی چندانی هم ندارد و فکر می کنم خودش هم بتواند این تیم را در دور بعد، به جام جهانی برساند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار