کد خبر: ۱۷۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
حسین سلاح ورزی،عضو شورای عالی بورس گفت: بورس در موقعیتی بسیار استثنایی قرار گرفت، در حقیقت از اواخر سال ۱۳۹۸ و اوایل سال ۱۳۹۹، مردم چون جویندگان طلا به بورس حمله بردند .

حمله جویندگان طلا به بورس!

حسین سلاح‌ورزی هشدار داد: ممکن است با اسم رمز حمایت از تولید به سمت توزیع وام ارزان‌قیمت برویم که این خطری مهم برای اقتصاد است.

حسین سلاح ورزی،عضو شورای عالی بورس با محوریت اینکه بورس در دولت رییسی به کدام سمت می‌رود؟ گفت: بورس در موقعیتی بسیار استثنایی قرار گرفت، در حقیقت از اواخر سال ۱۳۹۸ و اوایل سال ۱۳۹۹، مردم چون جویندگان طلا به بورس حمله بردند .

به گزارش خبرآنلاین،وی تاکید کرد: افزایش شاخص به محدوده دو میلیون و صد هزار واحد به هیچ روی با واقعیات اقتصادی ایران تطابق نداشت.

وی با اشاره به اینکه در این جریان قصوری نیز متوجه دستگاه‌های دولتی است، گفت: انجا که دولت و نهاد ناظر می‌توانستند بازار را به آرامش برسانند و سرعت رشد غیرعادی را کنترل کنند، درست عمل نکردند و در نتیجه در برخی موارد سهامی را باید برای آرامش بازار عرضه می‌کرند، نکردند.

سلاح ورزی اضافه کرد:  بعد از دخالت‌هایی که بانک مرکزی در بازار پول داشت، وضعیت پیچیده شد . آقای همتی با استناد به اینکه اگر اقداماتی صورت نگیرد، نرخ ارز بالا رفته و تورم افزایش خواهد یافت، اختیاراتی را از سران قوا گرفت و دستکاری در نرخ سود بین بانکی نیز مشکل‌ساز شد.   

وی تاکید کرد: کسانی که معتقدند بورس تحت‌تاثیر حضور آقای رییسی مثبت شده است، به این نته توجه ندارند که هیچ کدام از کاندیداها موضع ضد بورس نداشتند و به نظر می‌رسد این افزایش شاخص در اثر عوامل مختلفی رخ داده است.

وی با اشاره به فصل برگزاری مجامع گفت: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بورس نرخ ارز است. در ماه‌های اخیر تصور و انتظار همه این بود که قیمت ارز پایین بیاید.

وی در توضیح این مطلب افزود: برخی فکر می‌کردند دولت مستقر به دلیل ماه‌های پایانی فعالیتش دست به سرکوب ارزی و ارزپاشی می‌زند و با اجرای این دو سیاست ، قیمت ارز را کاهش خواهد داد. برخی حتی رسیدن قیمت دلار به کمتر از بیست هزار تومان را مطرح کردند و از سوی دیگر برخی نیز بر این عقیده بودند مذاکرات وین به زودی به نتیجه خواهد رسید اما این اتفاقات رخ نداد.

سلاح ورزی اضافه کرد : البته برخی این روزها احساس خطر می‌کنند ، و این احساس خطر ناشی از مداخلات دولتی از طریق قیمت‌گذاری و سایر ابزارهاست.

وی گفت: متاسفانه با اسم رمز حمایت از تولید این خطر وجود دارد که به سمت توزیع وام ارزان‌قیمت برویم که این اتفاق می‌تواند مانع اجرای برنامه توسعه‌ای و بهبود واقعی وضعیت اقتصادی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار