کد خبر: ۱۷۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
اقتصادنیوز نوشت: بیت کوین بالای ۳۲هزار دلار معامله می شود اما بقیه رمزنگاری ها تحت فشار هستند و به نظر می رسد همه این اتفاق ها به دلیل حضور چین است.
بر اساس گزارش اقتصادنیوز، ارزهای رمزپایه اصلی صبح روز پنجشنبه با کاهش قیمت روبرو شدند، زیرا تحت فشار فروش ناشی از اقدامات نظارتی در چین همچنان قرار دارند.

بیت کوین  با افت 2.7 درصدی ، 32هزار و 974 دلار (23هزار و 620 پوند) معامله شد. اتریوم  دومین رمزنگاری بزرگترین سقف بازار  منفی 3.5٪ افت کرد و در هزار و 929 دلار معامله شد.

طی چند روز گذشته ، اقدام در چین باعث فروش گسترده از سوی سرمایه گذاران شده بود: بانک خلق چین Alipay و دیگر موسسات بزرگ را تشویق کرد تا تجارت ارزهای رمزنگاری شده را کنترل کنند، در حالی که این کشور از جمله استان سیچوان جنوب غربی را صنعت استخراج بیت کوین را به بزرگترین تولید بیت کوین خود گسترش داد.

گفته می شود تقریباً 60٪ از کل استخراج جهانی بیت کوین در چین انجام می شود و بیش از 90٪ از ظرفیت استخراج بیت کوین در این کشور در حال بسته شدن است.

نعیم اسلم ، تحلیلگر ارشد بازار در Ava Trade.گفت: در نتیجه افزایش سرکوب ها در سراسر جهان ، ارزهای دیجیتال را  مورد بررسی قرار داد. به ویژه چین ، پیشرو در افزایش شدید کنترل ها بوده است ، و باعث شده بیت کوین برای پس گرفتن اوج های قبلی خود دست و پنجه نرم کند.

بیت کوین که در ماه آوریل (اردیبهشت) با بیش از 63هزار دلار معامله می شد ، در اوایل این هفته به زیر 30هزار دلار رسیده بود و تمام سودهای خود را از سال 2021 از بین برد.

اسلم با بیان اینکه کاهش قیمت فرصتی برای سرمایه گذاری با تخفیف است ، گفت: همه چیز بد نیست ، زیرا سرمایه گذاران نهادی همچنان به ارزهای رمزپایه علاقه مند هستند و در حال توسعه راه حل هایی هستند که به سرمایه گذاران آنها امکان تجارت با ارزهای دیجیتال را نیز می دهد.

گزارش اخیر CNBC همچنین اشاره کرده است که با توجه به محدودیت های چین ، تعداد بیشتری از استخراج کنندگان بیت کوین که آفلاین هستند ، سهم سایر استخراج کنندگان از شبکه افزایش می یابد و استخراج آن به طور بالقوه سودآورتر خواهد بود.

coindesk-BTC-chart-2021-06-24

درگیری طلا در بازار جهانی

در روز جاری طلا همچنان با ثبات اندکی رو به رو بود. در جلسه روز چهارشنبه ، طلا با افزایش به 1795.2 دلار در هر اونس رسید اما نتوانست در آنجا بسته شود و با 0.01٪ کاهش به 1777.75 دلار در هر اونس رسید. از طرف دیگر ، نقره 0.24٪ بالاتر و با 25.90 دلار / اونس معامله می شود.

طلا همچنان به تلاش خود برای دستیابی به سودهای ناچیز این هفته ادامه داد قیمت طلا طی سه معاملات گذشته در محدوده ای مشخص نوسان داشته است.  قیمت در حال حاضر زیر سطح 1780 دلار معامله می شود،  با عین حال هنوز نشانه هایی وجود دارد که طلا هنوز  در هنگام خطر سرمایه گذاری واکنشی با هدف محافظت از دارایی را به سوی خود جلب کند. همین اتفاق انتظار بازدهی از  بازار طلا را مثبت نگه داشته است. جدا از این ، بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده بیشتر همکاری کرد تا روند صعودی طلای بدون بازده در روزهای اخیر جبران شود.

رییس فدرال رزرو روز گذشته برای اولین بار از زمان پایان نشست FOMC  در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی کرد. قوی ترین اظهارات رئیس پاول طی دو هفته گذشته این بود که تورم در بیشتر قسمت ها موقتی است. اگرچه او همچنان اصرار داشت که  اثر تورم گذرا است و بر  موقتی بودن تورم تأکید داشت اما اذعان کرد که تأثیرات موقتی بر تورم "بالاتر از حد انتظار ما بوده است و ممکن است ماندگارتر از آن باشد که انتظار داشتیم."معامله گران و سرمایه گذاران فلزات گرانبها با دقت به نکات ظریف رئیس پاول گوش می دادند که می تواند جهت آینده قیمت طلا و نقره را شکل دهد.

gold

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار