کد خبر: ۱۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
رییس سازمان بورس گفت: پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت از دیشب شروع شد و تا پایان امروز به همه حساب‌هایی که قبلا هم سود به آن پرداخت شد واریز می‌شود.

جزئیات و نحوه پرداخت باقی‌مانده سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس گفت: پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت از دیشب شروع شد و تا پایان امروز به همه حساب‌هایی که قبلا هم سود به آن پرداخت شد واریز می‌شود.

به گزارش سازمان بورس، محمد علی دهقان دهنوی با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد سود سهام عدالت در اسفند ماه سال گذشته که مربوط به عملکرد ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت در سال ۹۸ بود، گفت: پرداخت سود شرکت‌ها به این ترتیب است که بعد از برگزاری مجمع شرکت، سود مشخص می‌شود و تا ۸ ماه بعد از مجمع، شرکت‌ها موظف هستند سود را به سهامداران پرداخت کنند، برای اینکه این فرایند بتواند به صورت متمرکز انجام شود تصمیم گرفتیم هم سود سهامداران مستقیم عدالت و هم سود سهامداران غیرمستقیم عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی تجمیع شود و به صورت هماهنگ پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس همین برنامه زمانی توزیع سود شرکتها، ۵۰ درصد سود که تا قبل از سال جمع شده بود در اسفند ماه پرداخت شد و ۵۰ درصد باقی مانده نیز مقرر شد در اسرع وقت پرداخت شود که متأسفانه بعضی از شرکت‌های سرمایه پذیر که باید در آن موعد زمانی سود را پرداخت می‌کردند تأخیر داشتند و به همین خاطر برنامه پرداخت سود به تأخیر افتاد.

دهقان با بیان اینکه از دیشب پرداخت مرحله دوم سود آغاز شده است، گفت: خیلی مایل بودیم که همه ۵۰ درصد باقی مانده سود را پرداخت کنیم، ولی دو اتفاق مانع شد که یک مقدار این سود واریزی از ۵۰ درصد کمتر باشد. یکی اینکه دو مورد از شرکت‌های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و این افزایش سرمایه می‌توانست از محل سود سهامداران انجام شود و به نفع سهامدار بود که در افزایش سرمایه شرکت کند و از مزایای دریافت سهم جدید بهره‌مند شود به این دلیل تصمیم گرفتیم که سود را از این دو شرکت نگیریم تا سهامداران در افزایش سرمایه شرکت کنند. دو شرکت هم متأسفانه سودشان را پرداخت نکردند که یکی شرکت مخابرات است که هیچ بخشی از سود را پرداخت نکرد با اینکه زمان ۸ ماهه این شرکت به پایان رسیده و دیگری هم شرکت مپناست که تقریباً یک سوم سود را پرداخت کرده و دو سوم را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: خلف وعده این شرکت‌ها و برخی شرکت‌های دیگر که سود را با تأخیر پرداخت کردند، که البته طبق ضوابط انضباطی سازمان بورس برخورد لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت، باعث شد که تا دیشب پرداخت سود سهامداران عدالت به تأخیر بیافتد و تصمیم گرفتیم که بدون دریافت سود از این دو شرکت آنچه که تاکنون تجمیع شده است که حدود ۴۰ درصد است پرداخت کنیم.

دهقان با بیان اینکه این ۴۰ درصد برای کسانی که برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی یا ارزش سهام آن‌ها یک میلیون تومان بوده کمی بیش از ۱۴۴ هزار تومان خواهد بود و برای کسانی که ارزش سهام آن‌ها ۵۳۰ هزار تومان بوده است اندکی بیش از ۷۶ هزار تومان خواهد بود. سایر سهامداران هم به همین تناسب سود دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که بخشی از سهامشان را قبل از تقسیم سود گذشته فروخته اند به همان اندازه که سهامشان باقی مانده، سود به آن‌ها تعلق خواهد یافت.

پرداخت سود از دیشب آغاز شده و تا پایان امروز به همه حساب‌هایی که معتبر است و نزد سازمان بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان خصوصی سازی ثبت شده و قبلاً هم سود به آن پرداخت شده واریز می‌شود و کسانی که سود به حسابشان واریز نشد با شماره‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی تماس بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار