کد خبر: ۱۷۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
اقتصادنیوز نوشت: پیش بینی می شود در بازار ارز امروز قیمت دلار دو نیمه متفاوت داشته باشد. بر اساس اطلاعات معاملات در پشت خط قیمت دلار در نیمه اول زیر ضرب فروشندگان است.

قیمت دلار یکبار دیگر نتوانست از سد ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند تا در معاملات پشت خطی، قدرت به دست فروشندگان ببافتد. اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی شب گذشته به سوی ابتدای مرز ۲۵هزار تومانی حرکت کرد و این مساله می تواند موجب شود که در ابتدای روز جاری، معامله گران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. این احتیاط البته نمی تواند به تنهایی منجر به افت معنادار قیمت ها شود.

در صورتی که در روز جاری، اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۴ هزار  و ۸۰۰ تومانی نرود، این بار خریداران به بازار برخواهند گشت و تلاش خواهند کرد که دلار را به سوی مرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان هدایت کنند.

برخی فعالان باور دارند، عرضه معنادار بازارساز موجب شده است که دلار نتواند افزایش قابل توجهی را تجربه کند. این در حالی است که عده دیگری معتقدند، معامله گران بلندمدت به دلیل احتیاط درمورد مذاکرات هسته ای ترجیح داده اند در بازار مداخله خاصی را صورت ندهند.

برگشت نزولی ها به بازار ارز؟ /متغیر احتیاطی برای قیمت دلار

البته دیشب برخی از معامله گران سعی می کردند، پیرامون اخبار سیاسی جوسازی کنند و احتمال رسیدن به توافق را کم جلوه دهند. با این حال، بازیگران ارزی به اخبار چندان توجهی نکردند و این مساله چنین تصوری را ایجاد کرد که حداقل در ابتدای روز سه شنبه خبری از افزایشی های بازار نخواهد بود.

ممکن است از نیمه دوم روز اخبار جدیدی برجسته شود و قیمت دلار بتواند به کمک آن ها در راستای صعودی قرار بگیرد. با این حال، افزایش معنادار دلار نیاز به متغیرهایی چون نرخ حواله درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۹۰۰ تومانی دارد. در شرایط کنونی، به نظر می رسد با وجود اخبار حاکی از هشدارهای اروپایی ها و تهدیدهای آمریکایی ها، بازار  تصور می کند، احتمال رسیدن به توافق ممکن است و حداقل باید آن را به عنوان متغیر احتیاطی در نظر گرفت.

۲۲۳۲۲۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار