کد خبر: ۱۷۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
رییس کارگروه بلاک چین در کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی گفت: اسکناس تا سال ۲۰۵۰ همچنان مهمترین ابزار مبادله به خصوص در پرداخت‌های خرد است، اما ما کارت نقدی را جایگزین اسکناس کردیم که به نظرم سیاستی بسیار اشتباه بود و هزینه ۱۵ تا ۷۵۰ برابری را در پرداخت‌های خرد به اقتصاد ما تحمیل می‌کند.

بیت‌کوین سقوط می‌کند؟

رییس کارگروه بلاک چین در کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی گفت: اسکناس تا سال ۲۰۵۰ همچنان مهمترین ابزار مبادله به خصوص در پرداخت‌های خرد است، اما ما کارت نقدی را جایگزین اسکناس کردیم که به نظرم سیاستی بسیار اشتباه بود و هزینه ۱۵ تا ۷۵۰ برابری را در پرداخت‌های خرد به اقتصاد ما تحمیل می‌کند.

محمدرضا جمالی در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت‌: شک نکنید بیت‌کوین هم به زودی ریزش می‌کند. باید خریدار یا دانش داشته باشد یا از کسی که دانش دارد مشورت بگیرد.

وی افزود: همین‌طور ورود به یک بازار جدید، همان بلای بورس را بر سر ملت می‌آورد. دولتمردان به جای تمرکز روی بازی‌های ناپایدار و تلاش برای برحذر داشتن مردم از ورود به بازی اشتباه، به پول ملی فکر کنند.

رییس کارگروه بلاک چین در کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی تصریح کرد: کجا یک مقام ایرانی یک اسکناس در دستش گرفته است؟ این اسکناس مگر اسکناس ملی ما نیست؟ شما دیدید که ترامپ اسکناس بیست دلاری در صندوق اعانات کلیسا انداخت. این کار وی پیام دارد. پیام او درباره ارزش دلار امریکاست.

جمالی تاکید کرد: باید پول ملی دارای هویت شود و ارزش به آن برگردد. در این صورت ورود به این بازی‌ها تا حدی متوقف خواهد شد.

وی متذکر شد: ما مسیر را اشتباه رفتیم. اسکناس تا سال ۲۰۵۰ همچنان مهمترین ابزار مبادله به خصوص در پرداخت‌های خرد است، اما ما کارت نقدی را جایگزین اسکناس کردیم که به نظرم سیاستی بسیار اشتباه بود و  درباره آن مفصل صحبت کرده ام که هزینه ۱۵ تا ۷۵۰ برابری را در پرداخت‌های خرد به اقتصاد ما تحمیل می‌کند.

جمالی خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را از شر انتخاب بد و بدتر خلاص کنیم. چرا بین آلودگی هوا و دور زدن تحریم و بیت‌کوین انتخاب کنیم. باید برنامه ‌ای ریخت که انتخاب ما درست و منطقی باشد تا بتوانیم از این سیکل باطل خلاص شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار