کد خبر: ۱۷۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
در بازديد مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران از گروه سايپا عنوان شد:
گروه خودروسازي سايپا با توقف تولید پرايد، طراحی و عرضه خودروی‌ ملی شاهين و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهاي جديد، درصدد است تا اعتماد از دست رفته در صنعت خودرو را برگرداند و نگاه مردم را نسبت به خودروهاي توليد داخل تغيير دهد، اين بخشي از صحبت هاي مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران در بازديد از سايپا و دیدار با مدیران ارشد این گروه خودروسازی بود.

داخلی‌سازی۴۰ قطعه وارداتی خودرو توسط سایپا با همکاری صنایع دفاع

به گزارش سايپانيوز، رستم قاسمی، پس از بازديد از مركز تحقيقات سايپا و خط تولید خودرو شاهین و نیز جلسه با مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، روندي كه اين مجموعه در سخت ترين دوران تحريم و شيوع ويروس كرونا طي كرده است را قابل قبول توصیف کرد و افزود: اعتماد عمومي نسبت به صنعت خودرو كاهش يافته و نمي توان آن را نفی کرد؛ بدين جهت ضرورت دارد همه بخش هاي صنعت خودرو براي جلب نظر و اعتماد مردم همكاري كنند.

وي با بيان اينكه تحول و تغيير در گروه خودروسازي سايپا اتفاق افتاده است، تصريح كرد: وضعيت گروه خودروسازي سايپا اميدوار كننده است، چرا كه با برنامه‌هاي توسعه اي و توليد محصولات جديد، اين مجموعه در مسير جديدی قرار گرفته است.

قاسمی اظهار داشت: گروه خودروسازی سايپا آينده خوبي دارد چرا كه به زودی محصولات جديدی وارد بازار خواهد كرد.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سردار شهید سليمانی همیشه می‌گفتند ما بايد تهديدها را به فرصت تبديل كنيم، امروز شاهد هستیم که مجموعه سايپا هم با بهره گيري از توان و علم مهندسان جوان ایرانی، تحريم ها را به فرصت تبديل كرده است.

وی تصریح کرد: تحريم كنندگان منتظر بودند كه بعد از تحريم همه جانبه صنعت خودرو، خطوط تولید شركت‌هاي خودروسازي متوقف و تعطيل شوند، ولي دقيقا عكس اين موضوع اتفاق افتاد و طي اين مدت ما شاهد ارتقاء کیفیت، افزایش توليد، طراحی محصولات جديد در صنعت خودرو و به ويژه گروه خودروسازي سايپا باشيم.

تغيير فكري مردم نسبت به صنعت خودرو

قاسمی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهايی كه گروه خودروسازي سايپا داشته است، ضمن قدردانی از كارگران، مهندسان و مديران اين شركت، اين اميد را به مردم عزیز مي‌دهم كه با عرضه محصولات جديد سايپا به بازار، صنعت خودرو ريل‌گذاری خود را تغيير خواهد داد.

وي با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا ديگر پرايدساز نيست، اظهار داشت: صنعت خودرو سال‌ها به خاطر خودروي پرايد مورد انتقاد قرار گرفت و حالا كه تولید اين خودرو متوقف و خودروي ملي شاهين به بازار عرضه شده است، مي‌توان آينده بسيار بهتري را براي صنعت خودرو متصور بود.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همكاری صنعت خودرو با نیروهای مسلح و صنايع دفاع به ارتقاء این صنعت كمك قابل توجهي خواهد كرد و می‌تواند ميزان وابستگي شركت هاي خودروسازي به خودروسازان و قطعه سازان خارجي را كاهش دهد.

قاسمي اظهار داشت: ۱۵ چالش اصلي در كشور شناسايي شده كه يكي از آنها صنعت خودرو است، بر اين اساس و با توجه به اثرگذار بودن خودرو در بين خانواده‌ها ضرورت دارد با هوشمندي، مشكلات رفع شود.

داخلي سازي ۴۰ قطعه در صنعت خودرو

سيد جواد سليماني، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا نيز درباره همكاري اين مجموعه صنعتی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و طرح هاي مشتركي كه در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه در دو سال اخير، همكاري هاي خوبي با وزارت دفاع و مجموعه نیروی هوا فضای سپاه در زمينه توليد قطعات "های‌تك" صنعت خودرو آغاز شده است و در اين حوزه توانسته ايم به داخلي سازي تعداد زیادی از قطعات دست پيدا كنيم.

وي ادامه داد: يكي از موفقيت هایي كه در حوزه ياد شده و در سخت شرايط تحريمي به دست آمده، داخلي سازي ۴۰ قطعه بوده است؛ اين امر سبب شده ميزان وابستگي به واردات قطعات بيش از ۳۰ درصد كاهش پيدا كند.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اينكه براي اولين بار پروژه هاي خاص در صنعت خودرو با برخي از زیرمجموعه هاي سپاه در حال اجراست، گفت: اميدوارم پروژه هاي تعريف شده به سرعت به نتيجه برسد.

وي با اشاره به حضور مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران در گروه خودروسازي سايپا، اظهارداشت: اميدوارم با حضور و حمايت‌هاي آقای قاسمي، پروژه هاي مشترك با سرعت بيشتري انجام شود و روز به روز ميزان وابستگي به شركت ها و قطعه سازان خارجی كاهش پيدا كند.

نام:
ایمیل:
* نظر: