کد خبر: ۱۷۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مشترکان صنعت برق برای کاهش هزینه قبص برق می‌توانند بدون هیچ‌گونه خرج اضافی و فقط با اعمال چند روش این امر را محقق کنند؛ اما راهکارهای کوچک اما کاربردی برای کاهش مصرف کدامند؟

استفاده بیشتر از نور خورشید

یکی از راهکارهای موثر در کاهش مصرف و درنتیجه صرفه‌جویی در هزینه قبض برق استفاده بیشتر از نور روز است به این معنا که مشترکان در طول روز می‌توانند با کنار زدن پرده‌های منازل و خاموش کردن لامپ‌هایی که دیگر نیازی به آنها نیست هزینه برق خود را کاهش دهند.

خاموش کردن لامپ‌های بدون مصرف

راهکار دیگر خاموش کردن لامپ‌هایی است که زیاد کاربرد ندارند و یا در اتاق‌هایی قرار دارند که نیازی به آنها تا ساعت‌های زیادی نیست.

خارج کردن دوشاخ وسایل برقی

خارج کردن دوشاخ وسایل برقی که مداوم در پریز برق قرار دارند، بسیاری از مردم فکر می‌کنند اگر وسیله برقی خاموش باشد و دوشاخ آن در پریز بماند برق مصرف نمی‌شود؛ این تصور غلطی است و باقی ماندن دوشاخ در پریز مصرف برق به همراه دارد.

بررسی نقاط اتصال سیم‌های برق در پریزها و کلیدها

مشترکان می‌توانند هر چند مدت، محل اتصال سیم برق به کلیدها و پریزها را با کمک متخصصان بررسی کرده تا اگر بر اثر مرورزمان اتصالات آسیب دیده‌اند نسبت به ترمیم آنها اقدام شود زیرا در این صورت به اصطلاح برق دزدی انجام می‌شود به این معنا که اتصال سیم با دیوار برقرار شده و برق ناخودآگاه مصرف می‌شود.

استفاده از دور کند کولرهای آبی

کولرهای آبی با دور کند مصرف برق کمتری نسبت به زمانی که از دور تند استفاده می شود دارند و نیز مصرف آب کمتری را نیز لازم دارند.

تنظیم دمای منزل بر روی دمای آسایش

برای تنظیم دمای منزل برروی دمای آسایش باید درجه کولر گازی برروی درجه بین ۲۴ تا ۲۵ قرارگیرد تا ضمن برخورداری از هوایی مطلوب، هزینه برق نیز کاهش یابد.

استفاده از حداکثر ظرفیت ماشین ظرف‌شویی

استفاده از حداکثر ظرفیت ماشین ظرف‌شویی علاوه برآنکه نیاز به استفاده چند باره از آن را کاهش می دهد عمر ماشین را بیشتر کرده و نیز هم کاهش مصرف برق و هم کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.

موکول کردن زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ساعت‌های انتهایی شب

مشترکان بهتر است زمان استفاده از وسایلی مانند اتو، ماشین ظرف‌شویی و ماشین لباس‌شویی را به ساعت‌های ابتدایی روز یا انتهایی شب موکول کنند زیرا در این ساعت‌ها مصرف برق با تعرفه کم باری محاسبه شده و به این ترتیب هزینه برق کاهش می یابد.

استفاده از این روش‌ها مشترکان را در ردیف مشترکان خوش مصرف قرار می‌دهد که برای آنان پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار