کد خبر: ۱۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۸
رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای به حمله لفظی تند علیه رئیس ستاد ارتش آمریکا و رئیس مجلس نمایندگان این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افشاگری یک نویسنده درباره تمایل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به انجام کودتا پس از شکست در انتخابات، او را به واکنش واداشت.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ در بیانیه‌ای در تکذیب اظهارات این کتاب نوشت: «من هرگز تهدید به کودتا نکرده‌ام و درباره آن با هیچکس صحبتی نداشته‌ام».

رئیس جمهور سابق آمریکا در این بیانیه نوشت: «خیلی مضحک است! متأسفم که این را به اطلاعتان می‌رسانم ولی کودتای من از نوع انتخابات است و اگر هم قرار بود کودتایی انجام دهم آخرین فردی که می‌خواستم با کمک او کودتا کنم ژنرال مارک مایلی بود».

«کارُل لیونینگ» و «فیلیپ راکر» خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست به طور مشترک کتابی در زمینه یک سال آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوشته‌اند، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا نگرانی بودند که دونالد ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری از جو بایدن، درصدد انجام کودتا یا دیگر اقدامات غیرقانونی به منظور باقی ماندن در مسند ریاست جمهوری باشد.

به روایت نویسندگان کتاب، «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و دیگر فرماندهان ارشد نظامی آمریکا نگران بودند که ترامپ یا متحدانش با تلاش برای کودتا، او را در ریاست جمهوری نگه دارند.

در بخشی از این کتاب آمده است، ژنرال مایلی و دیگر روسای نیروهای مسلح آمریکا در جلسات خودشان این موضوع را بررسی کردند که در صورت صدور فرامین غیرقانونی ترامپ، یک به یک از مقامشان استعفا دهند.

ترامپ در ادامه بیانیه خود علیه این مقام ارشد نظامی آورده است: «او فقط به این دلیل این کارش را به دست آورد که جیمز متیس پرافتخارترین ژنرال جهان نمی‌توانست او را تحمل کند و احترامی برایش قائل نبود و او را توصیه نمی‌کرد. به نظر من این حقیقت که متیس از او خوشش نمی آمد، همانطور که [باراک] اوباما از او خوشش نمی‌آمد و چیزی نمانده بود او را اخراج کند، این چیز خوبی بود و چیز بدی نبود. من هم اغلب مخالف توصیه کسانی که برایشان احترام قائل نیستم رفتار می‌کنم».

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به پیاده‌روی‌ او و مایلی به سمت کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید در بحبوحه اعتراضات ضدنژادپرستی آمریکا می‌نویسد: «زمانی احترامم نسبت به مایلی را از دست دادم که با یکدیگر به سمت کلیسای سنت جان قدم زدیم و اکنون ثابت شده که کاملا کار درستی بود و روز بعد از آن هنگامی که رسانه‌های جعلی به او گفتند نباید کنار رئیس جمهور قدم می‌زد و کار اشتباهی کرده بود، او مثل سگ جلوی آن‌ها خفه شده بود».

ترامپ افزود: «او به‌جای اینکه بگوید افتخار می‌کنم کنار رئیس جمهور راه رفتم و از او محافظت کردم، شدیداً عذرخواهی کرد و این اتفاق را به داستان بزرگی تبدیل کرد. او این‌ها را گفت و در آن لحظه دیدم که او هیچ مهارت و شهامتی ندارد و قطعاً فردی نیست که بخواهم درباره کودتا با او صحبت کنم. من اهل کودتا نیستم!»

به نوشته هیل، در این کتاب که عنوان «من به تنهایی می‌توانم درستش کنم» برای آن انتخاب شده، آمده است، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ نگران بود که او دستور پرتاب بمب اتمی صادر کند.

ترامپ در پاسخ به این بخش از کتاب می‌نویسد: «نانسی پلوسی یک کودن است. نقل قول‌های انجام شده از سوی او که نگران بود من از بمب اتم استفاده کنم نیز از همین دست [حرف‌ها] است. این من بودم که آمریکا را از جنگ دور نگه داشتم نه اینکه [آمریکا] را وارد جنگ کنم».

این در حالی است که ترامپ نه‌تنها به دفعات پینشهاد حمله به کشورهای مختلف از جمله ایران را مطرح کرده بود بلکه طی اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا نیز از مقامات ارشد نظامی از جمله مایلی خواسته بود معترضان را در خیابان به گلوله ببندند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار