کد خبر: ۱۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
بایننس کوین یا BNB یک ارز رمزنگاری بومی از صرافی معتبر Binance بوده که طیف گسترده ای از عملکردهای معاملاتی را در شبکه انجام می دهد.

بایننس کوین یا BNB چیست؟

بایننس کوین یا BNB یک ارز رمزنگاری بومی از صرافی معتبر Binance  بوده که طیف گسترده ای از عملکردهای معاملاتی را در شبکه انجام می دهد.

استفاده جهانی از Binance Coin نشان دهنده محبوبیت صرافی بایننس است که از نظر حجم معاملات، بزرگترین مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در جهان در آن صورت می گیرد.

صرافی Binance در سال 2017 توسط چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao)) راه اندازی شد. او زمینه فعالیت در تجارت با فرکانس بالا و بازارهای مبادله دارایی های دیجیتال را به عنوان مدیرعامل فراهم کرد.

عرضه اولیه‌ سکه BNB طی سه هفته 15 میلیون دلار بودجه جمع آوری نمود. در وحله نخست این ارز به عنوان یک توکن ERC-20 در بلاکچین Ethereum به بازار عرضه شد؛ اما سپس به بلاکچین سفارشی خود یعنی Binance Chain با کل عرضه 200 میلیون توکن نقل مکان کرد.

هم اکنون قیمت و نمودار بایننس کوین در سایت و اپلیکیشن ما قابل رویت است.

بایننس کوین یا BNB چیست؟

بایننس کوین در چه مواردی استفاده می شود؟

بایننس کوین برای پرداخت هزینه معاملات در Binance Exchange ایجاد شد؛ اما از آن زمان ارزش وعملکرد آن گسترش یافته تا اکوسیستم Binance در حال توسعه باشد.

عملاً این بدان معنی است که BNB می تواند بصورت زنجیره ای در مبادلات شخص ثالث، برای پرداخت در دنیای واقعی و در طیف وسیعی از پروژه های تحقیق و توسعه و زنجیره هوشمند Binance (BSC)  که اخیراً منتشر شده، استفاده شود.

در حال حاضر BNB می تواند در زمینه های زیر در پلتفرم بایننس بکار گرفته شود:

  • پرداخت کارمزد معاملاتی: بایننس کوین اولیه برای پرداخت کارمزد معاملات در بلاک چین Binance استفاده می شود؛ به همان روشی که ETH برای پرداخت هزینه در بلاک چین Ethereum بهره می برد.
  • تخفیف های معاملاتی: در زمان راه اندازی، کاربرانی که هزینه تجارت خود را با BNB می پرداختند 50٪ تخفیف دریافت می کردند. این تخفیف در حال حاضر 25٪ تعیین شده است.
  • دستیابی به ردیف های بالاتر حساب: کاربرانی که مقادیر بیشتری BNB در اختیار دارند و حداقل 30 روز است که معامله می کنند، در اکوسیستم Binance به برخی از رده های VIP دسترسی دارند، از جمله تخفیف های اضافی در هزینه معاملات.
  • معاملات با ارزهای رمزنگاری شده: بایننس کوین یک رمز قابل معامله است و می تواند با سایر ارزهای دیجیتالی با ارزش بازار در صرافی Binance DEX و صرافی های شخص ثالث مثل صرافی ارزینجا مبادله شود.
  • تبدیل رمز غیر قابل تجارت به BNB: کاربرانی که مقادیری ارزهای رمزپایه غیر قابل تجارت در حساب های Binance خود دارند می توانند آن ارزها را به BNB تبدیل کنند.
  • قرعه کشی عرضه اولیه صرافی (IEO): بایننس برنامه های اولیه مبادله را به عنوان قرعه کشی برنامه ریزی می کند، که در آن کاربران می توانند براساس مقدار توکن های BNB که در اختیار دارند، بلیط های قرعه کشی را مطالبه کنند. هر بلیط برنده مقدار مشخصی از نشان های BNB را به دارنده آن اهدا می کند.
  • حاکمیت: دارندگان بایننس کوین بسته به میزان BNB ای که در آن قرار داده اند، دارای حق حاکمیت بر بلاک چین BNB هستند.

گزینه های پرداخت بایننس کوین

بایننس کوین همچنین می تواند در زمینه های پرداخت خارج از زنجیره استفاده گردد و در بازارهای مختلف پذیرفته شود.

در عمل، BNB توسط بازرگانان در سراسر جهان به عنوان پرداخت هزینه خدمات مسافرتی از جمله اقامت در هتل و بلیط هواپیما، خدمات سرگرمی شامل موسیقی و بازی و خدمات مالی مانند وام و محصولات سرمایه گذاری پذیرفته شده است.

بایننس کوین یا BNB چیست؟

زنجیره هوشمند بایننس Binance Smart Chain))

زنجیره هوشمند بایننس  (BSC)در سپتامبر 2020 به عنوان زنجیره بلوکی موازی با Binance Chain اصلی راه اندازی شد. BSC یک بستر قرارداد هوشمند بوده که با ماشین مجازی Ethereum (EVM) تطابق دارد.

این بدان معنی می باشد که ابزارها، برنامه ها و سایر زیرساخت های Ethereum قابل انتقال و استفاده در BSC هستند. Binance Chain و BSC با یکدیگر سازگارند؛ زیرا از معماری مشابهی استفاده می کنند.

از این رو انتقال دارایی بین دو زنجیره امکان پذیر است. زنجیره هوشمند بایننس نسخه ای از سیستم قدرت اثبات سهام را به نام Proof-of-Staken-Authority (PoSA) پیاده سازی می کند.  PoSA در BSC از 21 اعتبار سنج تشکیل شده است.

 این یک انتخاب طراحی آگاهانه می باشد که مقیاس پذیری را نسبت به عدم تمرکز اولویت می دهد. در مقایسه با سایر شبکه ها مانند بیت کوین و اتریوم ، تمرکززدایی را در اولویت قرار می دهند و از هزاران گره فعال تشکیل شده اند که بر مقیاس پذیری تأثیر دارند.

قیمت و نمودار بایننس کوین، روزانه در حال تغییر است، از این رو می توانید برای دریافت آمار لحظه ای به سایت ما مراجعه کنید یا اپلیکشن تخصصی ما را بر روی گوشی های خود نصب نمایید.

 

قیمت و نمودار بایننس کوین

امروزه بایننس کوین در بازار جهانی ارزهای دیجیتال ارزشی بالغ بر 53.55 میلیارد دلار داشته و جایگاه چهارم ارزهای رمزنگاری شده را به خود اختصاص داده است.

سهم این ارز از کل بازار 3.35 درصد بوده و هر واحد آن هم اکنون با قیمت ۳۴۸.۹۸ دلار، با در نظر گرفتن نرخ تتر  ۲۴,۱۴۵ تومان به ارزش ۸,۴۲۶,۲۸۸ تومان قابل معامله خواهد بود.

قیمت و نمودار بایننس کوین را به صورت لحظه ای از سایت ما می توانید مشاهده کنید. حجم مبالادلاتی که روزانه با ارز بایننس کوین در بازار انجام می شود، معادل 2.24 میلیارد دلار می باشد.

تعداد کل واحدهای BNB ۱۷۰.۵۳ میلیون بوده که در حال حاظر ۱۵۳.۴۳ میلیون از آن در بازار در گردش است و صرافی بایننس با سهم ۱۷.۷۰ درصدی توانسته بیشترین حجم از معاملات روزانه ارز رمزنگاری شده Binance Coin را به خود اختصاص دهد.

 با توجه با قیمت و نمودار بایننس کوین در ماه گذشته، این ارز در مورخ 20/2/1400 (10 May 2021) با قیمت ۶۸۹.۳۵ دلار در بالاترین سطح خود قرار گرفت که امروز 49.37 درصد کمتر از آن موقع است.  

 

ذخیره بر روی کیف پول های مختلف

بایننس کوین همانطور که آزادی پول را ارتقا می دهد، آزادی افراد در انتخاب کیف پول دلخواه را نیز به رسمیت می شناسد. شما می توانید از کیف پول های سخت افزاری یا نرم افزاری برای ذخیره پول دیجیتال استفاده نمایید و ارز مورد نظر را در صرافی های معتبر همچون صرافی ارزینجا تبادل کنید.

در ادامه به خصوصیت چند والت برای نگهداری توکن های BNB اشاره می کنیم.

 

  • کیف پول Trust Wallet، موبایلی

Trust Wallet یک کیف پول موبایلی مبتنی بر blockchain بوده که Binance اخیراً آن را خریداری کرده است. آنچه موجب محبوبیت این والت دیجیتال شده، رابط کاربری ساده، امنیت بالا و اتصالات راحت با برنامه های غیرمتمرکز می باشد.

نیازی به گفتن نیست که کیف پول مورد اعتماد صدها هزار نفر در جامعه ارزهای رمزنگاری شده و برنامه انتخابی ما برای نگهداری منابع مالی SAFU است. زمانی که این کیف پول نسخه نهایی اصلی شبکه بایننس کوین را اضافه کرد، به عنوان کیف پول رسمی BNB شناخته شد.

والت Trust Wallet یک جستجوگر داخلی دارد که با کمک آن می توانید برنامه های غیرمتمرکز و ایمن را به اجرا در آورید.

چشم انداز

چشم انداز بیان شده Binance "افزایش آزادی پول" با توسعه محصولات BNB است که به عنوان "پایه" برای رشد اکوسیستم عمل می کنند.

برای این منظور، بایننس متعهد به ابتکار عمل Open Platform شده است که مشاهده خواهد کرد مشاغل از این پلتفرم به عنوان زیرساخت برای پروژه های ارز رمزنگاری شده خود استفاده می کنند.

نمونه هایی از پروژه های Open Platform شامل برنامه Binance Broker Program است که تطبیق سفارش، مدیریت حساب و سیستم های تسویه حساب را برای مشاغل فراهم می کند وBinance P2P : یک بازار همتا به همتا که در حال گسترش است و انواع ارزهای رمزپایه جدید را شامل می شود و تجارت در آنها را تسهیل می کند.

بایننس همچنین آزمایشگاه های Binance را نیز اداره می کند: ابتکاری برای شناسایی و سرمایه گذاری در آینده کارآفرینان و شرکت های نوپای جدید بلاکچین که می توانند از اکوسیستم بهره مند شده و رشد کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار