کد خبر: ۱۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
استرس مضرات زیادی برای سلامت افراد دارد مثلا می تواند سلامت پوست افراد را به خطر بی اندازد

استرس مضرات زیادی برای سلامت افراد دارد مثلا می تواند سلامت پوست افراد را به خطر بی اندازد

استرس دشمن سلامتی پوست

استرس و اضطراب جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و قطعا شما هم از مضرات استرس بر بدن آگاه هستید اما باید بدانید استرس نه تنها روی عملکرد  اعضای بدن شما تاثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند سلامت پوست شما را هم تهدید کند. از آن‌جایی‌که سلامت و صافی پوست برای بیشتر خانم‌ها موضوع مهمی است در ادامه به آثار استرس روی پوست صورت خواهیم پرداخت.

1- آکنه 

عادات غذایی نامناسب و استرس زیاد از عوامل پرخطر اصلی مرتبط با آکنه هستند. برای جلوگیری از بروز آکنه باید از مصرف غذاهای چرب و پرادویه بپرهیزید و تا جایی که می‌توانید استرس و اضطراب خود را کنترل کنید.

2- تبخال

 عامل تبخال، ویروسی است و معمولاً به‌ صورت تاول‌های کوچک دور لب ظاهر می‌شود. تبخال هم به ‌طور مستقیم از راه بزاق یا تماس پوستی و هم به‌ طور غیر ‌مستقیم مانند استفاده از لیوان یا فنجان فرد مبتلا منتقل می‌شود. عواملی مانند سرماخوردگی، تب و به خصوص استرس می‌تواند ویروس تبخال را فعال کند.

3- کهیر و جوش 

استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و  می‌تواند بدن را به تحریک و ترشح هیستامین حساس کند که باعث ظهور کهیر و جوش‌های استرسی خواهد شد.

4- پایین آمدن سرعت بهبود زخم‌ها 

با پایین آمدن ایمنی،بدن توان خود را در بهبود زخم‌ها از دست خواهد داد. به همین دلیل است هنگامی که شما سطح استرس و اضطراب بالایی را تجربه می کنید متوجه خواهید شد بدن‌تان دیرتر از همیشه زخم‌ها را بهبود می‌بخشد.

5- خشکی پوست 

استرس سبب کاهش آب بدن می‌شود و در نتیجه رطوبت پوست شما کاهش می یابد و دچار خشکی پوست خواهید شد. شما باید به طور مرتب از پوست خود مراقبت کنید، روزانه هشت لیوان آب بنوشید و هر صبح و عصر پوست‌تان را مرطوب کنید. 

بیشتر بدانید : غذاهایی که هم چاق می کنند و هم پوست تان را خراب می کنند

بیشتر بدانید : 10 تکنیک آرامش بخش برای از بین بردن استرس

بیشتر بدانید : تغذیه مناسب برای هر نوع پوست جوش دار, چرب و خشک کدام است؟

بیشتر بدانید : تاثیر استرس بر کدام قسمت های بدن است؟ + رفع غیر دارویی استرس

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com

برچسب ها: استرس ، پوست ، مراقبت پوست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار