کد خبر: ۱۷۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج ‌از اقدامات انجام شده در راستای حل مشکل آب خوزستان خبر داد و گفت: تکمیل خطوط انتقال آب برای ۷۰۲ روستای خوزستان، اعزام تانکرهای سیار و تهیه تانکرهای کوچک برای خانواده‌ها از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در مراسم  ارسال تانکرهای آب به خوزستان‌ اظهار داشت: متاسفانه در سال آبی گذشته 53 درصد کاهش نزولات جوی در سطح کشور به وجود آمد و بسیاری از مناطق دچار کم آبی شدند.

وی افزود: این وضعیت در خوزستان به ویژه با توجه به شرایط آب و هوا بیشتر بروز پیدا کرد و مشکلاتی را برای مردم رقم زد و از همان ابتدا با فعال شدن سپاه و بسیج در سراسر کشور یک برنامه قوی و منسجمی را برای کمک به حل مشکلات آب آشامیدنی در خوزستان آغاز کردند.

رئیس سازمان بسیج ‌با بیان اینکه اقداماتی در راستای مشکل آب خوزستان در حال انجام است، گفت: تکمیل خطوط انتقال آب برای 702 روستای خوزستان، اعزام تانکرهای سیار برای بارگیری از مخازن و توزیع آب در روستاها و جمع آوری کمک‌های مردم برای تدارک تانکرهای کوچک برای خانواده‌ها از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: امروز 300 تانکر توسط سپاه در استان اصفهان  جمع آوری شد و به استان خوزستان و بخش‌هایی از استان اصفهان ارسال شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: این تانکرها برای استفاده خانواده‌هاست که به وسیله تانکرهای سیار آب‌گیری می‌شوند و مورد استفاده شرب و بهداشتی مردم قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج ‌با اشاره به زمان‌بندی تکمیل خطوط انتقال آب 702 روستای خوزستان، اظهار داشت: تا پایان سال این پروژه تکمیل خواهد شد ولی برخی از آنها طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: پروژه غدیر توسط سپاه در خوزستان در حال انجام است و بخش‌هایی از پروژه غدیر به روستاها به ویژه مناطق جنوبی و غربی استان خوزستان که مشکلات بیشتری دارند، منشعب خواهند شد.

انتهای پیام/166/ش

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار