کد خبر: ۱۷۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره ایجاد 29 مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی در استان، گفت: با توجه به ثبت جهانی اورامانات بحث سرمایه‌گذاری قوی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و ظرفیت‌های شغلی منطقه اورامانات در برنامه امسال است.

یاور محمدی امروز در گفت‌وگو ا خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به ششم مردادماه و روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در سال ۱۴۰۰ با توجه به نامگذاری سال«حمایت از تولید، رفع موانع و پشتیبانی»، در راستای همین مسیر یعنی حمایت از تولید سیاست‌گذاری شده است.

وی گفت: برنامه‌های استان را براساس چند محور اساسی طراحی کرده‌ایم و در حال اجرا آن هستیم هرچند که کرونا ضربه سنگینی به آموزش‌های مهارتی وارد کرده است، ولی برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه یکی از این محورهای بسیار جالب را در قالب بحث حوزه آموزش‌های صنعت اعلام کرد و گفت: علی‌رغم تعداد بسیار زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها متأسفانه نیروی دانش‌آموخته مهارت‌یافته کم داریم، بنابراین در راستای همین قضیه تقویت آموزش‌های مربوط به حوزه صنعت در دستور کار جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: بدین منظور امسال ایجاد مراکز آموزشی مهارتی را در ۲۹ واحد تولیدی در راستای بحث شاخص‌های بهره‌وری نیروهای موجود و همچنین بحث ارتقای توانمندسازی نیروهای جویای کار در حال برنامه‌ریزی و اجرا داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت جهانی اورامانات بحث سرمایه‌گذاری قوی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و ظرفیت‌های شغلی منطقه اورامانات در برنامه امسال است چون بسترهای فرهنگی، اجتماعی، شغلی، اقتصادی در این منطقه فراوان است که باید به کمک دستگاه‌ها و مجموعه مرتبط از آن‌ها در توسعه کسب و کار استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دیگر حوزه مربوطه به مناطق حاشیه استان به خصوص شهر کرمانشاه مربوط می‌شود که با حجم قابل توجهی نیروی بیکار به خصوص در حوزه بانوان مواجه است. ان‌شاءالله با همکاری دستگاه‌های مربوطه و استانداری بتوانیم این قضیه را به نحو مطلوب پوشش دهیم.

انتهای پیام/پ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار