کد خبر: ۱۷۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
یک فعال فرهنگی گفت: محقق شدن غایت غدیر در گرو تشکیل حکومت اسلامی است و دولت اسلامی در واقع پیشران تحقق جامعه اسلامی است و مردم باید به دنبال انجام وظایف خود برای تحقق حکومت اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای محمدسجاد زارع کارشناس تبلیغات اسلامی و تبلیغات نوین و فعال فرهنگی؛ هدایت و عصمت را از ویژگی‌های امام دانست و ادامه داد: غدیر روزی است که شریعت تکمیل و از رسالت به امامت پلی زده می‌شود و امیرالمومنین (ع) به عنوان یاریگر انسان برای رسیدن به کمال انتخاب می‌شود.
زارع با بیان اینکه تبلیغ باید متناسب با زمان باشد، ادامه داد: مخاطب، غایت تبلیغ است و پیام و محتوا مهم است و در بحث غدیر، پیام هدایت و کمال مد نظر است تا انسان‌ها به کمال برسند، همچنین مُبلغ پیام در مرحله بعد قرار دارد و ابزار تبلیغ باید با شرایط روز متناسب باشد.
این فعال فرهنگی با استناد به فرمایش رهبری خاطرنشان کرد: تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی باید با توجه به نیار‌های روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها، به گونه‌ای باشد که بر جان و دل مخاطبان بنشیند.
وی هدف تبلیغات اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و تصریح کرد: در دولت اسلامی، تمام دولتمردان باید رفتاری هم تراز با اسلام داشته باشند و پس از آن جامعه اسلامی تشکیل خواهد شد.
زارع با تاکید بر رسیدن به مغز و بطن واقعه غدیر اضافه کرد: با ولایت امیرالمؤمنین مردم به آن فهم رسیدند که ایشان باید، ولی باشند و پس از پذیرش خلافت از جانب ایشان، شاهد دوران درخشان حکمرانی اسلامی هستیم.
این کارشناس تبلیغات اسلامی و تبلیغات نوین ضمن توصیه به مخاطبان برای خواندن دستور امیرالمومنین به مالک اشتر بیان کرد: محقق شدن غایت غدیر در گرو تشکیل حکومت اسلامی است و دولت اسلامی در واقع پیشران تحقق جامعه اسلامی است.
وی پیرامون تحقق جامعه اسلامی تصریح کرد: برای تحقق چنین جامعه‌ای هر کس باید از خودش شروع کند و کارکنان دولت اسلامی که از بیت المال حقوق می‌گیرند باید کار مفید انجام دهد.
این فعال فرهنگی ضمن تأکید بر نقش مردم در تشکیل حکومت اسلامی اظهار کرد: مردم باید به دنبال انجام وظایف خود برای تحقق حکومت اسلامی باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار