کد خبر: ۱۷۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳
ایسنا نوشت:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دغدغه نمایندگان مردم در مجلس، همان دغدغه‌های مردم و کاربران فضای مجازی است و بر این امر واقفند که نباید پلتفورم های موجود حذف شود، مگر اینکه نمونه‌های ایرانی در زمان مناسب و پس از اطمینان کامل از نبود مشکل برای کاربران آن در دسترس همگان قرار گیرد.

«محمدرضا دشتی اردکانی» طی یادداشتی در این رابطه اعلام کرد: «پیش از ظهر چهارشنبه ششم مردادماه، نمایندگان شما ملت بزرگ ایران در بهارستان، طبق هشتاد و پنجمین اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی، مصوب نمودند تا طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی در کمیسیون ویژه (با حضور نمایندگان کلیه کمیسیون ها) مورد بررسی و چکش کاری قرار گرفته و نهایتا با انجام بررسی‌های بیشتر و در صورت نیاز، اصلاحات احتمالی در ارتباط با آن اعمال شود.

تاکید می‌کنم آنچه مصوب شد برخلاف جوسازی ها  و آدرسهای غلطی که ارائه شد، واگذار کردن این موضوع به کمیسیون ویژه بود.(بر اساس اصل ۸۵قانون اساسی)

متاسفانه برخی کوشیدند تا با ایجاد حواشی گسترده در سطح جامعه، به گونه ای القاء کنند که خانه ملت به دنبال جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات، فیلتر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، تعطیلی کسب و کارها و به تبع آن بیکاری صدها هزار فعال این عرصه و غیرهاست. امری که کذب محض است!

به شما اطمینان میدهم که دغدغه نمایندگان مردم در مجلس، همان دغدغه‌های مردم و کاربران فضای مجازی است و بر این امر واقفند که نباید پلتفورم های موجود حذف شود، مگر اینکه نمونه‌های ایرانی در زمان مناسب و پس از اطمینان کامل از عدم ایجاد مشکل برای کاربران آن در دسترس همگان قرار گیرد.»

وی در بخش دیگری از این یادداشت اضافه کرد: «البته از این نکته نیز نباید غافل شویم که ولنگاری فضای مجازی و تبعات سوء آن در زمینه فرهنگ، امنیت و... می تواند زنگ خطری برای کشور باشد اما هیچ قراری بر فیلتر و اقدام سلبی در پی اجرای این طرح نیست.

برخی از کسانیکه که از روز چهارشنبه گذشته، اوج حملات خود را متوجه مجلس شورای اسلامی کردند، همان کسانی هستند که پیش از این بر طرح های کاربردی مجلس، از جمله طرح ساخت مسکن، صیانت از منافع ملت ایران در مذاکرات، افزایش حقوق سربازان و... که همگی گامی در جهت منافع مردم عزیز بود، تاختند و مرزهای بی‌انصافی را در نوردیدند.

 آنچه به عرض شما رسید، قطعاً در راستای توجیه اولویت داشتن این طرح نسبت به مباحثی چون اقتصاد، معیشت مردم، واکسیناسیون کرونا، مشکلات خوزستان سرافراز و سیستان و بلوچستان عزیز که همگی اولویت فوری و آنی کشور اند نیست.»

دشتی اردکانی در پایان نیز خاطرنشان کرد: اینجانب نیز به‌عنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی گرچه بر ضرورت اجرای اصل این طرح اذعان دارم، اما آنرا نیازمند اصلاحاتی می دانم و به جد معتقدم این طرح باید براساس دغدغه همه کاربران فضای مجازی و مردم  در زمان مناسب و بصورت شفاف و علنی و در راستای قضاوت و تنویر افکار عمومی ،طرح، بررسی و نهایی گردد و به همین دلیل به موضوع رای گیری روز چهارشنبه که واگذار نمودن بررسی و نهایی شدن این طرح به کمیسیون ویژه که منجر به کاهش سطح نظارت مردم می شود نیز، رای مخالف دادم.

در پایان ضمن دعوت از همه متخصصان و کارشناسان حوزه انتخابیه ام اردکان عزیز، به منظور ارائه نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با این طرح، لازم می دانم از همه اقشار مردم به ویژه جوانان عزیز که به طرق مختلف پیرامون این طرح به تبادل نظر پرداختند و نظرات موافق و مخالف و پیشنهادات سازنده خود را به نمایندگان خود در مجلس ارائه نمودند قدردانی کنم. امری که نشانه توجه ویژه مردم به طرح های مورد بحث در مجلس شورای اسلامی و افتخاری برای مجلس انقلابی است.»

2727

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار