کد خبر: ۱۷۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
در پی بارش باران و وقوع سیلاب در مازندران از ساعتی قبل جاده کندوان مسدود و رانندگان باید از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، از روزها پیش همزمان با بارش باران تابستانی در اغلب شهرهای استان مازندران و در پی آن کاهش محسوس دما سازمان هواشناسی استان نسبت به وقوع سیلاب در مازندران هشدار داده بود.

اکنون نیز همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود از ساعتی قبل شاهد وقوع بارش‌های سیل‌آسا در برخی شهرهای مازندران هستیم.

سرهنگ هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به علت وقوع سیلاب در محدوده دربند واقع در محور کندوان کیلومتر 48 تا پاکسازی راه جاده کندوان مسدود شد.

وی افزود: محور جایگزین هراز و سوادکوه خواهد بود و رانندگان برای تردد ضمن رعایت موارد ایمنی از این مسیرها به‌عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

سرپرست پلیس راه مازندران ادامه داد: ترافیک در جاده‌های استان عادی و روان و کماکان اجرای محدودیت تردد خودروهای پلاک‌های غیربومی به استان برقرار است و با توجه به شرایط نامساعد جوی تردد غیرضرور از محورهای کوهستانی خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران نیز درباره وقوع سیلاب در این استان اظهار داشت: جریان‌های مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو تداوم دارد

وی افزود: زمان فعالیت این سامانه تا دوشنبه 11 مرداد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمال تگرگ از پیامد‌های این سامانه در دامنه ها و ارتفاعات استان است، گفت: احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات به‌صورت جدی پرهیز کنند.

براساس این‌گزارش و مشاهدات میدانی خبرنگاران تسنیم در مازندران در شرایط کنونی اغلب شهرهای این استان بارانی و در ارتفاعات نیز این بارش‌ها با رعدوبرق همراه است.

انتهای پیام/ش

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار