کد خبر: ۱۷۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: مسوولان وزارتی و مدیران آذربایجان‌غربی تلاش کنند تا مشکلات زیرساختی شهرهای تکاب، شاهیندژ، میاندوآب، چالدران و پلدشت سریع و با فوریت و حداکثر تا سه ماه آینده رفع‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی نیکزاد با بیان اینکه مدیران بدون تعارف برای حل مشکلات باید مصوبات جلسه‌ها را عملیاتی کنند، افزود: براساس برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۲۰ سایت مخابراتی ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در تکاب و شاهیندژ تا ۲ ماه آینده و ۱۰ روستا در چالدران، پنج روستا در شهرستان باروق و شهرک صنعتی میاندوآب باید تا ۳ ماه آینده به زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه پایدار اینترنت متصل شوند و شاخص‌های این شهرها در بخش ارتباطات به میانگین استانی برسد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد ریال برای تامین ۲ دستگاه آمبولانس برای شهرهای تکاب و شاهیندژ در نظرگرفته شده، اظهار داشت: تا یک هفته آینده یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان تکاب تحویل خواهد شد و تهیه دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان شاهیندژ نیز تا شهریور ماه برنامه‌ریزی شده است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با حل سریع مشکلات مسکن‌ مهر ۲۶۴ واحدی در شاهیندژ و مشکل فاضلاب مسکن مهر ۲۰۰ واحدی تکاب ادامه داد: طرح ۴۴ تختخوابی بیمارستان توسعه‌ای شهید راثی شاهیندژ تا پایان شهریور ماه امسال با تجهیزات کامل به بهره‌برداری خواهدرسید.

نیکزاد بیان‌کرد: همچنین با پیگیری‌های نماینده مجلس و تلاش استاندار آذربایجان‌غربی مقرر شده ۲ مرکز فوریت های پزشکی در شهرستان‌های تکاب و شاهیندژ راه اندازی و ایجاد و تجهیزات مورد نیاز درمانگاه شهر کشاورز شاهیندژ نیز تامین شود.

وی اضافه‌کرد: براساس تعهدات سازمان آب می‌بایست هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از ۱۹هزار هکتار شبکه آبیاری اراضی سد کرم آباد پلدشت تا یک هفته آینده در فرآیند تحویل آب به سازمان جهاد کشاورزی قرارگیرد تا زمینه تامین آب این اراضی فراهم شود.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌مند شدن مردم تکاب از عواید معادن طلا و تلاش این معادن برای رفع محرومیت از این شهرستان گفت: معادن طلای زرشوران نه تنها باید به‌طور جدی نسبت به پرداخت ۱۵ درصد عواید حقوق دولتی فعالیت معدنی عمل نمایند، بلکه باید تکلیف‌های اجتماعی خود از جمله احداث راه و مدرسه و رسیدگی به وضعیت معیشت و اقتصاد شهرستان از جمله نیازمندان را نیز تحقق بخشند.

نیکزاد با بیان اینکه با وجود استخراج طلا در تکاب مردم از محرومیت ناراحت هستند و معادن طلا باید گِرهی از مشکلات تکاب بازکنند، افزود: براساس اعلام مدیران کارخانه طلای زرشوران از هزار و ۱۰۰ نیروی شاغل در این کارخانه هزار نفر بومی منطقه هستند و لازم‌است در همه استخدام‌ها و بکارگیری افراد از نیروهای بومی و محلی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ما از جایگاه مجلس وارد شدیم تا مشکلات این شهرها مرتفع گردد، بیان کرد: وقتی همراه با استاندار و نمایندگان مجلس وقت می گذاریم و از بیت المال هزینه می شود باید مصوبات پیگیری شده و مشکلات شهرستانها رفع شود و مدیران در حد وسع و توان خود آنچه را که می توانند انجام دهند، مصوب کنند و نباید بگوییم ما نمی‌ توانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار