کد خبر: ۱۷۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
با انتقال گران قیمت بن وایت به آرسنال، نگاهی به نقل و انتقالات بازیکنان انگلیسی در تاریخ فوتبال بیاندازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته انتقال «بن وایت» از برایتون به آرسنال با مبلغ 50 میلیون پوند رسمی شد و باشگاه توپچی یک مدافع را به جمع بازیکنان خود اضافه کرد. انتقالی که بسیاری معتقدند برای مدافع 23 ساله گران قیمت بوده و باشگاه آرسنال پول زیادی برای ستاره انگلیسی داده است. 

بن وایت چهارمین انتقال گران تاریخ انگلیسی ها را به ثبت رساند و به دومین مدافع گران قیمت این کشور لقب گرفت.

در جدول زیر نگاهی به گران قیمت ترین انتقال بازیکنان انگلیسی در تاریخ فوتبال بیاندازیم.

  نام بازیکن سال انتقال تیم مبدا تیم مقصد مبلغ انتقال
1 هری مگوایر 2019 لسترسیتی منچستریونایتد 87 میلیون یورو
2 جیدون سانچو 2021 درتموند منچستریونایتد 85 میلیون یورو
3 رحیم استرلینگ 2015 لیورپول منچسترسیتی 63.7 میلیون یورو
4 بن وایت 2021 برایتون آرسنال 58 میلیون یورو
5 جان استونز 2016 اورتون منچسترسیتی 55.6 میلیون یورو
6 ارون ون بیساکا 2019 کریستال پالاس منچستریونایتد 55 میلیون یورو
7 کایل واکر 2017 تاتنهام منچسترسیتی 52.7 میلیون یورو
8 بن چیلول 2020 لسترسیتی چلسی 50.2 میلیون یورو
9 ریو فردیناند 2002 لیدزیونایتد منچستریونایتد 46 میلیون یورو
10 اندی کرول 2010 نیوکاسل لیورپول 41 میلیون یورو

*توجه تیم های انگلیسی به خرید در خط دفاعی

نکته جالب توجه این است که که 7 بازیکن از جدول بالا در خط دفاع بازی می کنند و این نشان می دهد که بازیکن سازی انگلیسی ها در خط دفاع بیشتر از پست های دیگر به چشم آمده است  و این تیم ها بیشتر تمایل دارند در خط دفاعی بازیکن بخرند. 

البته خریدهای درستی نیز بودند و تمام این بازیکنان نقشی بزرگ در موفقیت تیمشان ایفا کردند. از مگوایر و وان بیساکا در منچستریونایتد گرفته تا جان استونز و کایل واکر که مهره بزرگ پپ گواردیولا در خط دفاعی بودند. بن چیلول نیز در پست دفاع چپ به ستاره بزرگ توخل لقب گرفت و یکی از عناصر بزرگ چلسی در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته بود.


ریو فردیناند در سال 2002 که به یکی از بهترین خریدهای تاریخ منچستریونایتد لقب گرفت

ریو فردیناند نیز که به دلیل مشکلات مالی لیدزیونایتد فروخته شد، در منچستریونایتد به ستاره بزرگ دنیا نام گرفت و توانست به یکی از بهترین مدافعان تاریخ لیگ برتر بدل شود. 

*انگلیس در یورو تنها یک گل خورد!

تیم ملی انگلیس که در یورو 2020 به موفقیت چشمگیری دست یافت، در خط دفاعی با مگوایر، استونز، واکر و شاو بیشتر مسابقات خود را بازی کرد. به عبارتی 3 بازیکنی که در فصل نقل و انتقالات بیشتر هزینه برایشان شد و تیم های منچستری سعی کردند با تقویت آنان به خط دفاعی تیم ملی نیز کمک کنند. لوک شاو نیز در سال 2014 با قیمت 37 میلیون یورو از ساوتهمپتون راهی منچستریونایتد شد و پس از 7 سال به یک مدافع درجه یک در سمت چپ لقب گرفت. 

*علاقه بازیکنان انگلیسی به ماندن در لیگ برتر

نکته مهم دیگر این است که بازیکنان انگلیسی علاقه زیادی دارند که در این کشور بماند و در خارج از لیگ برتر بازی نکنند. با آمدن سانچو از دورتموند به منچستریونایتد نیز تعداد انگلیسی های لژیونر به عدد 2 رسید و اکنون سه شیر فقط کران تریپیر (اتلتیکومادرید) و جود بلینگهام (دورتموند) را در خارج از لیگ خود دارند. 

همین عامل باعث شده تا بسیاری از انتقال ها در درون خود لیگ برتر به مقدار زیادی افزایش یابد. به عنوان مثال کران تریپیر که در تاتنهام درخشان ظاهر شد و توانست به بهترین دفاع راست انگلیس لقب گیرد با مبلغ 20 میلیون پوند به اتلتیکو پیوست در حالی که اگر این بازیکن راهی منچستریونایتد می شد، این مبلغ حتی به 3 برابر نیز می رسید. 


پس از 94 سال تریپیر به اولین بازیکن انگلیسی اتلتیکومادرید لقب گرفت و توانست با این تیم به قهرمانی لالیگا دست پیدا کند

اکنون باشگاه منچسترسیتی علاقه دارند تا پروژه جذب همزمان «هری کین» و «جک گریلیش» را آغاز کند. اتفاقی که اگر رخ بدهد، رکورد گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ جزیره خواهد شکست. هر 2 بازیکن به نظر می رسد اگر انتقال پیدا کنند با مبلغی بیش از 100 میلیون پوند جابه جا خواهند شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار