کد خبر: ۱۷۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

سلامت نیوز:بررسی جدید به رهبری محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) نشان داد، افراد در هنگام استرس بر اساس شواهد اندک به نتایج نامطلوب می‌رسند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال‌اکسپرس، محققان دریافتند که استرس باعث می‌شود تا افراد به احتمال زیاد بدترین سناریو را صحیح بدانند.


تالی شاروت، محقق این بررسی گفت: بسیاری از مهمترین انتخاب‌هایی که افراد انجام می‌دهند، از تصمیمات مالی تا پزشکی و حرفه‌ای در حالی انجام می‌شود که استرس دارند. اغلب این تصمیم‌ها فرد را ملزم به جمع‌آوری اطلاعات و سنجیدن شواهد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است قبل از تصمیم‌گیری در مورد بهترین دوره درمانی با چندین پزشک مشورت کنند.


محققان عنوان کردند: هدف از این بررسی درک این مورد بود که آیا احساس استرس می‌تواند نحوه پردازش و استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده را تغییر دهد یا خیر.


نتایج بررسی نشان داد که افراد در زمانی که استرس دارند نسبت به زمان آرامش، مواردی که در حمایت از نتایج نامطلوب است، بیشتر ارزیابی می‌کنند و استرس بر چگونگی سنجش آنان برای اثبات نتیجه‌گیری مطلوب تاثیر نخواهد داشت. در نتیجه، افراد به احتمال زیاد به این نتیجه می‌رسند که بدترین حالت در هنگام استرس به وجود خواهد آمد.


برای انجام این مطالعه ۹۱ داوطلب، یک بازی طبقه‌بندی‌شده انجام دادند که در آن می‌توانستند به اندازه کافی شواهد جمع‌آوری کنند و تصمیم بگیرند که آیا در محیط مطلوب (که با پاداش همراه بود) یا محیط نامطلوب (که با ضرر همراه بود) قرار دارند. قبل از انجام بازی به ۴۰ نفر از داوطلبان گفته شد که باید یک سخنرانی عمومی غافلگیرکننده داشته باشند که توسط هیأت متخصصان قضاوت می‌شود و این باعث شد که آنان احساس استرس و اضطراب کنند.


محققان دریافتند، داوطلبان تحت استرس به شواهد ضعیف‌تری نیاز دارند تا به این نتیجه برسند که در محیط نامطلوب قرار دارند. در مقابل، استرس قدرت شواهد مورد نیاز برای رسیدن به این نتیجه را که در محیط مطلوب هستند، تغییر نمی‌دهد.


نویسنده ارشد، لورا گلوبیگ، دانشجوی دکترا گفت: ما معمولا موقعیت‌های استرس‌زا را مانعی در فرایند تصمیم‌گیری خود می‌دانیم اما الگوی یادگیری کشف شده ممکن است خلاف این تصورات را نشان دهد، زیرا باورهای منفی ممکن است افراد را در شرایط تهدیدآمیز محتاط‌تر کند.
این یافته‌ها در نشریه Neuroscience منتشر شده است.

ترجمه از خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: استرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار