کد خبر: ۱۷۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲
انتشار پیام ویدئویی «لاهور شیخ جنگی» – رئیس مشترک خلع مسئولیت شده اتحادیه میهنی کردستان – فضای سلیمانیه و دیگر مـناطق تحت نفوذ این حزب را ملتهب ساخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تلاش ها برای رفع اختلافات رؤسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان به ثمر ننشسته و اختلافات درون خاندانی طالبانی ها وارد فاز جدیدی شده است. دیدار جداگانه اخیر «علی باپیر» رئیس حزب جماعت عدالتخواهی کردستان عراق با «بافل طالبانی» و «لاهور شیخ جنگی» نیز مانع از افزایش تنش ها در سلیمانیه نشد و آنچنانکه «محمود سنگاوی» عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی اذعان کرده است مشکلات داخلی اتحادیه در برهه کنونی از نوع خانوادگی است و چندان ارتباطی با دیگر مجموعه های حزب ندارد. البته جناح های چندگانه اتحادیه میهنی به نوعی در تلاش هستند سهم خودئ را از آینده حزب در پرتو تحولات و رخدادهای کنونی تضمین کنند.

دیدار روز دوشنبه بافل طالبانی، رئیس مشترک و البته تصمیم گیرنده اصلی این روزهای اتحادیه میهنی کردستان، با تیم نظامی فرانسه در اقلیم کردستان مقدمه ای برای افزایش تنش ها در سلیمانیه شد. فرزند ارشد طالبانی در آن نشست به صراحت اعلام کرد که اتحادیه میهنی به روند کنونی و اجرای اصلاحات بنیادین ادامه داده و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد نیروهای نظامی و امنیتی حزب در راستای منافع شخصی مورد بهره برداری قرار گیرند. با توجه به اینکه هیچ ملاقاتی از سوی تیم مهمان با لاهور شیخ جنگی صورت نگرفته بود، عملا به معنی جدایی وی از رهبری اتحادیه میهنی قلمداد شده و وی نیز متعاقب آن پیامی خطاب به مردم اقلیم و اعضاء و هواداران اتحادیه صادر کرد.

 لاهور شیخ جنگی وعده مقابله داد 

لاهور شیخ جنگی در پیام فیسبوکی خود اعلام کرد که خانواده طالبانی به وی اطلاع داده اند که باید خاک اقلیم کردستان را ترک کند. وی گفت که قرار است این اخراج با استفاده از نیروی نظامی وابسته به حکومت اقلیم صورت گیرد. رئیس مشترک اتحادیه میهنی به هواداران خود اطمینان داد که تا آخرین لحظه در سلیمانیه باقی خواهد ماند و دوران مقاومت در برابر آنچه که آن را توطئه گری خواند، فرا رسیده است.

در تغییر و تحولات صورت گرفته، خانواده جلال طالبانی به حملات رسانه ای شدیدی علیه لاهور شیخ جنگی متوسل شده و فهرستی از اتهاماتی را که متوجه وی است رسانه ای کردند. از جمله قاچاق سازمان یافته، ربایش تجار و سرمایه داران، اخذ سرانه از فعالین اقتصادی، حمایت از مفسدان اقتصادی و متهمان در این حوزه.

  تغییرات وسیع در نهادها و ارگان‌های زیرمجموعه اتحادیه میهنی  

گفته می شود که خانواده طالبانی قرار است طی روزها و هفته های آینده مدارک و مستنداتی را در حوزه اتهامات مطرح شده علیه لاهور شیخ جنگی منتشر کنند و قرار است دادگاه سلیمانیه در این زمینه وارد عمل شود. همچنین قرار است طی هفته های آینده تغییرات وسیعی در نهادها و ارگان های زیرمجموعه اتحادیه میهنی صورت گیرد که نوعی از پاکسازی اعضاء و حامیان لاهور شیخ جنگی محسوب می شود.

پسران طالبانی تاکید کرده اند که لاهور شیخ جنگی حتی قبل از نشست شورای رهبری، لازم است از منصب ریاست مشترکی اتحادیه میهنی استعفا داده و خاک اقلیم کردستان را ترک کند. پیش بینی می شود با توجه به تحولات روز دوشنبه اتحادیه میهنی و منطقه سلیمانیه، روند تحولات در روزهای آتی سمت و سوی دیگری پیدا کند.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار