کد خبر: ۱۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲
در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
شجاعی از انتشار ۷۰ عنوان کتاب در انتشارات نیستان و ۲۲ عنوان کتاب صوتی و گویا در چهار ماه نخست سال‌ جاری خبر داد و گفت: در بخش ترجمه، ترجمه آثار برجسته ادبیات معاصر روسیه در دست اقدام است.

۷۰ عنوان کتاب انتشارات نیستان در سال 1400/ تولید کتاب‌های صوتی و گویا اقدام ویژه کتاب نیستان در ایام کرونا«سید مظفر شجاعی» مدیر روابط عمومی انتشارات نیستان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به آثار تازه منتشر شده این انتشارات، اظهار داشت: در نیمه اول سال ۱۴۰۰ انتشارات نیستان حدود ۷۰ عنوان کتاب جدید منتشر کرده است که ۲۶ عنوان از این تعداد مربوط به آثار چاپ اول و ۴۴ عنوان کتاب‌های تجدید چاپی بوده است.

وی به بخشی از آثار منتشر شده اشاره کرد و افزود: در بخش رمان کتاب «بازگشته» نوشته حمید نورشمسی، «دلی که نداشتیم» نوشته فاطمه سلیمانی ازندریانی و مجموعه داستان «اجتناب عالیجناب» از سید مهدی شجاعی را منتشر کردیم.

مدیر روابط عمومی انتشارات نیستان ادامه داد: در بخش چاپ اول مسئله‌ای که باید مورد اشاره باشد بحث ترجمه است. ما در این بخش ادبیات معاصر روسیه را به طور مستقیم از زبان روسی به فارسی ترجمه می‌کنیم. انتشار «دنیای رو به دگرگونی» نوشته میخائیل گورباچف که بیشتر با عنوان وصیتنامه او معروف است با ترجمه شهرام همت‌زاده آخرین اثر چاپ شده در این خصوص است.

شجاعی به بخش کتاب‌های تجدید چاپ شده انتشارات نیستان اشاره کرد و گفت: در بخش آثار تجدید چاپ شده کتاب‌هایی همچون «سقای آب و ادب» برای بیست و یکمین‌ بار تجدید چاپ شد و کتاب «پدر؛ عشق و پسر» به چاپ پنجاه و یکم رسید و کتاب‌های «نامیرا» و «آفتاب در حجاب» نیز تجدید چاپ شدند.

این فعال حوزه نشر تصریح کرد: در حوزه کتاب‌های صوتی انتشارات نیستان امسال ۲۲ عنوان کتاب صوتی منتشر کرده است. در این بخش، کتاب‌های صوتی ما شامل کتاب‌های چاپ شده نیستان است که طی یک پروژه مقرر شده به انتشار ۵۰۰ عنوان کتاب برسیم؛ به دلیل شرایط کرونایی تاکنون ۱۰۰ کتاب از این مجموعه صوتی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کتاب‌های صوتی؛ بخش ادبیات کهن را به دلیل اهمیت موضوع در دستور ویژه کاریمان قرار داده‌ایم که به‌عنوان مثال شش دفتر مثنوی معنوی و بوستان سعدی با خوانش ساعد باقری از این مجموعه است.

شجاعی ادامه داد: کتاب گویا، طرح دیگر انتشارات نیستان است که با کتاب صوتی متفاوت است. کتاب صوتی در بستر‌های اینترنتی عرضه می‌شود درحالی که کتاب گویا علاوه بر عرضه در بستر‌های اینترنتی به صورت دی وی دی عرضه می‌شود تا مخاطبان در ماشین و فضا‌های شخصی و حتی آرشیو خود از آن‌ها استفاده کنند؛ ما در این بخش در سال ۱۴۰۰ سه کتاب «مثنوی معنوی»، «نامیرا» و «حاء. سین. نون» را تبدیل به کتاب گویا کردیم.

مدیر روابط عمومی انتشارات نیستان درخصوص آثار منتشر شده بخش کودک و نوجوان اظهار داشت: در بخش کودک و نوجوان امسال ۳۸ عنوان کتاب منتشر کردیم که شامل کتاب‌هایی از نویسندگان مطرحی همچون سید مهدی شجاعی و مصطفی رحمان‌دوست است.

وی از تخفیف ویژه انتشارات نیستان برای ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: در ایام ماه محرم و صفر طرح‌های ویژه فروش آثار متناسب با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را خواهیم داشت. ما در انتشارات نیستان کتاب‌های متعددی در ژانر‌های نمایشنامه، رمان، سفرنامه ویژه محرم منتشر کرده‌ایم که در این ایام از طریق رسانه‌های مختلف به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/ 121

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار