کد خبر: ۱۷۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴
استاندار اردبیل به اشاره به وضعیت خطرناک ناشی از شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در جامعه گفت: تمام اماکن از جمله آبدرمانی‌ها، تالارها و قهوه‌خانه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده و ۲۰۰ نفر هم در منازل بستری و در قرنطینه هستند.

وی افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی با استفاده از توان و ظرفیت بالای خود در راستای مقابله با شیوع این ویروس اقدام کنند.

استاندار اردبیل توجیه مردم برای جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تمام اماکن از جمله آبدرمانی‌ها، تالارها و قهوه‌خانه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در صورت تخلف به صورت جدی برخورد می‌شود.

بهنام جو بیان کرد: رستوران‌ها نیز به‌صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند و در صورت پذیرش مشتری در داخل طبق قانون عمل می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و دستجات عزاداری، تصریح کرد: خیز جدید کرونا با شیوع نوع دلتا بسیار خطرناک بوده و لازم است در برگزاری هر نوع مراسم تعهدات لازم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخذ شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این خیز کرونا خطرناک بوده و افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، را بیشتر درگیر می کند، واکسیناسیون در حال انجام در استان و کشور را گامی مهم در راستای مقابله با کرونا دانست.

بهنام جو از واکسیناسیون روزانه ۱۰ هزار نفر در استان خبر داد و افزود: با انجام واکسیناسیون تا دو ماه آینده از  مرحله حساس کرونا عبور می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در ابن جلسه با بیان اینکه ویروس جهش یافته دلتای کرونا قدرت انتشار بالایی دارد ، گفت: این ویروس در عرض چند روز می تواند کل اعضای یک خانواده را درگیر کند.

شهرام حبیب زاده با اشاره به واکسیناسیون ۸۰ درصد سنین بالای ۶۰ سال افزود: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی در صدد افتتاح نقاهتگاهها  هستیم.

وی بیان کرد: در صورت عبور از این خیز کرونا و واکسیناسیون آحاد مختلف جامعه تا چند ماه آینده خیز دیگری در کشور نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار