کد خبر: ۱۷۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵
سید موسی خادمی گفت: ایجاد آزاد راه در توسعه اقتصاد ملی و با توجه به محل ترانزیت قرار گرفتن لرستان در اقتصاد آن خیلی موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی عصر دوشنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ آزاد راه خرم آباد_بروجرد _ اراک که با حضور وزیر راه و شهرسازی،  استاندار لرستان، معاون وزیر راه و شهرسازی،  معاون هماهنگی امور عمرانی، و برخی از مسئولین استانی برگزار شده بود ضمن تقدیر از حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در استان لرستان،اظهار کرد: مهندس اسلامی یکی از نیروهای متعهد و کاربلد دولت تدبیر و امید است که در زمان کوتاه تصدی این مسئولیت عنایات زیادی را به استان لرستان داشته اند .

او افزود: هم در جریان سیل و هم بعدها در تامین اعتبارات سیل کمک های ویژه ای به استان لرستان صورت گرفته که مردم لرستان قدردان زحمات ایشان هستند.

خادمی با اشاره  به ساماندهی قلعه فلک الافلاک و قصه ۲۵ ساله آن که با همکاری  و کمک مهندس اسلامی در مراحل اولیه حل شد و بعدها با همکاری سردار هوش السادات ادامه یافت، تصریح کرد  : بنابراین اگر دو پروژه احداث آزاد راه و ساماندهی قلعه فلک الافلاک را به عنوان دو کار مهم در عرصه های اقتصادی و توسعه لرستان منظور کنیم باید از وزیر راه و شهرسازی و مجموعه قرارگاه خاتم قدردانی کرد.

استاندار لرستان  از دکتر خادمی معاون وزیر راه و همکارانشان و مجریان پروژه، پیمانکاران ،ناظرین و مشاوران که کار بزرگی را انجام داده اند، تقدیر کردوگفت: مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور  پروژه آزادراه را به عنوان یک پروژه خاص مطرح کرد و هر چه در توان داشت کمک مالی کرد که جای تشکر دارد.

خادمی گفت: ایجاد آزاد راه در توسعه اقتصاد ملی و با توجه به محل ترانزیت قرار گرفتن لرستان در اقتصاد آن خیلی موثر خواهد بود و کاهش آلایندگی ، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در زمان و خیلی از آثار دیگر را به دنبال دارد.

استاندار لرستان عنوان  کرد :آثار محلی پروژه خیلی بزرگتر  از راه دسترسی است و طرح را تبدیل به یک محور و اهرم توسعه برای استان خواهد کرد و در اطراف این آزادراه کارهای بزرگی قابل شکل گیری است.

او بیان  کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده به منظور  توسعه اقتصاد کلان استان ، اعلام آمادگی داریم مجموعه قرارگاه خاتم  بعنوان سرمایه‌گذار آزاد راه با ایجاد کارهای اقتصادی مشترک و بزرگ در  این مجموعه اقدام نماید.

خادمی گفت: به این منظور بخش عمده‌ای از اراضی موجود، اراضی منابع ملی است و قابلیت برنامه ریزی لازم را دارد.

او از مردم و اهالی روستا های اطراف آزاد راه به خاطر تحمل سختی ها تشکر و قدر دانی کرد و بر حل بخشی از مشکلات آنان تاکید کرد.

خادمی  از  مهندس اسلامی درخواست کرد در روند تکمیل پروژه اتصال این محور به آزادراه خرم زال توجه لازم مبذول شود و سردار هوش السادات که همواره به لرستان عنایت دارند  بخشی از دستگاه‌ها را سمت جنوب آورده و ارتباط دو آزاد راه برقرار شود که در این زمینه موافقت به عمل آمد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار