کد خبر: ۱۷۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که با استقرار پنج هزار نیروی نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از این کشور موافقت کرده است.

به گزارش برنا؛ واشنگتن پیش از این  اعلام کرده بود سه هزار نیروی نظامی برای خروج کارکنان سفارت خود  از کابل همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان اعزام کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اظهار داشت ‌در روزهای گذشته  در ارتباط نزدیکی با تیم امنیت ملی بوده ام  تا به آنها دستوراتی برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان دادم.
بایدن در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شده است، افزود: اول، بر اساس توصیه‌های تیم‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی خود، استقرار  پنج هزار نیروی آمریکایی را تایید کرده ام تا از کاهش منظم و ایمن خدمه آمریکا و دیگر کارکنان متحدانمان و نیز خروج ایمن افغانستانی هایی که به نیروهای ما در طول ماموریت‌ کمک کردند و در خطر طالبان قرار دارند، اطمینان حاصل کنیم.
وی تصریح کرد دوم، من به نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی دستور داده ام که از حفظ توانایی و هوشیاری خود برای رسیدگی به تهدیدهای تروریستی از سوی افغانستان اطمینان یابند.

وی اضافه کرد: چهارمین رییس‌جمهوری آمریکا هستم که ریاست نیروهای آمریکایی در افغانستان را به عهده دارد. پیشتر دو دوره رییسان ‌جمهوری دموکرات و جمهوریخواه بودند. من این جنگ را به پنجمین رییس‌جمهوری تحویل نمی‌دهم.

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار