کد خبر: ۱۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
مشخصات فنی هیوندای توسان TL و فولگس واگن تیگوان در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی هیوندای توسان TL:

هیوندای توسان TL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۲ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گرمکن فرمان ، سنسور نور ، کلید استارت ، گرم کن و سرد کن صندلی ، ترمز پارک الکترونیکی ، یخچال ، سانروف پانوراما ، آینه الکتروکرومیک (EMC) ، صفحه کیلومتر سوپر ویژن با ال سی دی رنگی ۴.۲ اینچی ، باله عقب مجهز به چراغ ترمز ، چراغ‌های عقب LED ترکیبی ، چراغ‌های جلو LED اشاره کرد.

مقایسه هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به چراغ‌های LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ‌های مه شکن ، چراغ‌های راهنما بر روی آینه‌های جانبی و سیستم روشنایی ورود به خودرو ، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی ، سیستم شناسایی نقطه کور ، سیستم کمکی پارک به وسیله سنسور‌های عقب و جلو (PAS) است.

مقایسه هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان + مشخصات فنی

معرفی فولگس واگن تیگوان:

فولگس واگن تیگوان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۰ اسب بخار در ۳۰۰۰ و ۹۴۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۳ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید ، سیستم اتوماتیک خاموش / روشن خودور (Start / Stop) ، امکان تعویض دنده از پشت فرمان ، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی و بلوتوث ، صندلی‌های اسپرت با کیفیت چرم مرغوب ، صندلی‌های جلو برقی، ۱۲ حالته همراه با حافظه صندلی ، صندلی‌های متحرک و تاشو ردیف عقب ، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب اشاره کرد.

مقایسه هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به میز پذیرایی تاشو در پشت صندلی‌های جلو ، خروجی برق ۱۲ ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و فضای صندوق عقب، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضدآلرژی قابلیت تنظیم جداگانه ، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن ، نورپردازی داخلی ، چراغ‌های LED جلو همراه با چراغ‌های روشن در روز به صورت مجزا) Day light) ، گرمکن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه جلو است.

علاوه بر این، فولکس واگن دارای سنسور نمایشگر باد لاستیک (TPMS) ، Auto Hold ، شیشه‌های سولار و دودی ، چراغ مشایعت ، درایو مود ، کروز کنترل ، سیستم هشدار خستگی راننده است.

مقایسه هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان + مشخصات فنی

خودرو
هیوندای توسان TL فولگس واگن تیگوان
کشور سازنده
کره جنوبی آلمان
سال (طراحی)
2016 2016
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1999سی سی 1984سی سی
حداکثر قدرت
164 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه 180 اسب بخار در 3940 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 320 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 7 سرعته دوکلاچه
شتاب 0 تا 100
8.1 ثانیه 7.7 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت 208 کیلومتر در ساعت
وزن
1583 کیلوگرم 1645 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4475 طول ، 1850 عرض ، 1650 ارتفاع 4486 طول ، 1839 عرض ، 1646 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر 2677 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
11.2 لیتر در هر صد کیلومتر 9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
9 لیتر در هر صد کیلومتر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
10.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
62 لیتر 63 لیتر
ترمز و پایداری
سیستم کمکی کنترل حرکت در شیب‌ HAC ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی با امکان کنترل مجزای 4 چرخ ، ABS ، EBD سیستم پایداری خودرو ESP همراه با Trailer Stabilization ، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC – ترمز ABS و EBD
کیسه هوا
6 کیسه هوا دارای 9 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و زانویی برای راننده)
سیستم صوتی
رادیو و سی دی و بلوتوث مجهز به پورت‌هایAUX و USB – صفحه نمایش 9.2 اینچی لمسی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار