کد خبر: ۱۷۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
شرکت مدیریت تولید و توزیع نیروی برق اعلام کرد در هفته گذشته تعداد ۹۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها با یک هزار و ۱۴۷دستگاه ماینر کشف و جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد در هفته گذشته 94 مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز کشف شد که از این میزان دستگاه، ۳۴ درصد در بخش صنعتی، ۳۱ درصد در بخش خانگی، ۱۹ درصد در بخش سایر مصارف، هفت درصد بدون داشتن انشعاب، ۶ درصد در بخش کشاورزی و سه درصد در بخش عمومی بوده  است.

هزینه برق مصرفی روزانه این تعداد دستگاه به طور متوسط در حدود ۹۶ میلیون تومان است که به طور کامل از متخلفان اخذ می‌شود. میزان مصرف برق دستگاه های کشف شده نیز در حدود معادل مصرف روزانه ۶هزار و ۸۸۲ مشترک خانگی می‌شود.

۲۲ درصد از مراکز کشف شده فوق با استفاده از گزارشات مردمی شناسایی ‌شدند. هموطنان می‌توانند برای ارائه گزارشات مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها از طریق سامانه سمات به نشانی https://tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php، تماس تلفنی با سامانه ۱۲۱ یا مراجعه حضوری به مرکز حراست شرکت‌های برق اقدام کنند. به گزارشات منجر به کشف مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رمز ارز ، ارز دیجیتال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار