کد خبر: ۱۷۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱
تیترامشب؛
­مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: واردات لوازم خانگی نخواهیم داشت تا زمانیکه شرکت های تولیدی داخل بتوانند نیاز بازار را از نظر کیفی و کمی تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، "کیوان گردان" در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر گفت: از سه سال پیش ورود لوازم خانگی به کشور همزمان با شروع تحریم‌ها ممنوع شد تا صنعت تولید لوازم خانگی فرصت رشد پیدا کند.

او افزود: در سال گذشته در تامین اقلام اصلی لوازم خانگی به خودکفایی رسیدیم.

گردان گفت: خاطره بد عهدی شرکت‌های خارجی تولید کننده لوازم خانگی از ذهن ما نرفته است.


مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه برنامه‌ای برای واردات لوازم خانگی نداریم، افزود: بحث ورود لوازم خانگی در فضای رسانه‌ای پررنگ شده است اما این موضوع در دستور کار وزارتخانه نیست.

"حمید رضا غزنوی" سخنگوی انجمن لوازم خانگی هم از تولید انبوه لوازم خانگی در کشور گفت و افزود: تولید کنندگان لوازم خانگی در سال ۹۹ توانستند ۱۵ میلیون و نیم دستگاه لوازم خانگی تولید کنند.

غزنوی گفت: صنعت لوازم خانگی در چندسال گذشته برای کشور آبرو خرید. از طرفی وزارت صمت هم نشان داد کشور پای تولید کننده و برندهای داخلی ایستاده است.
او از آشتی کردن مردم با خرید تولیدات داخلی گفت و افزود: امروز هر خانواده ایرانی با میزان توانایی مالی خود می تواند از تنوع لوازم خانگی تولید داخل استفاده کند.


سخنگوی انجمن لوازم خانگی از نقد‌های غیرمنطقی درباره ایجاد انحصار لوازم خانگی انتقاد کرد و گفت: بزرگترین تولید کننده لوازم داخلی تنها ۲۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.


"مصطفی طاهری" عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا زمانیکه می توانیم تولید داخلی داشته باشیم نباید به اسم ایجاد رقابت کالاهای خارجی وارد کشور شود. در عین حال در حمایت از بازار داخلی هم باید دقت کنیم که به بهانه حمایت از کالای داخلی نباید جنس بی کیفیت را به مردم تحمیل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در صورتی که توان تولید داخلی را داریم نیازی به واردات اجناس خارجی نیست و مجلس شورای اسلامی از تولیدات داخلی حمایت می‌کند.

طاهری گفت: در زمان تحریم، پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید لوازم خانگی داشتیم که قدر این موضوع را باید بدانیم، اما در بحث قاچاق این کالا‌ها موفق نبودیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: