کد خبر: ۱۷۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
بنا بر گزارش سازمان لرزه‌نگاری کشور در ساعت ۸:۳۲:۳۰ به‌ وقت محلی امروز، ۲۲ شهریور ماه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ ریشتر قوچان را لرزاند.

زمین لرزه ۵.۲ ریشتری قوچان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر قوچان را لرزاند.

بنا بر گزارش سازمان لرزه‌نگاری کشور در ساعت ۸:۳۲:۳۰ به‌ وقت محلی امروز، ۲۲ شهریور ماه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ ریشتر قوچان را لرزاند.

مختصات و مرکز این زمین‌لرزه که در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد که ۳۷.۰۸ شمالی و ۵۸.۸۶ شرقی بوده است.

همچنین این زلزله ۳۱ کیلومتری قوچان در خراسان رضوی، ۳۶ کیلومتری چاپشلو در خراسان رضوی و ۴۳ کیلومتری چکنه در خراسان رضوی به وقوع پیوسته است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهرهای مشهد، نیشابور، درگز و بجنورد هم احساس شد.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتری که به مرکزیت حوالی قوچان و عمق ۶ کیلومتری در ساعت ۸:۳۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه رخ داد، گفت: در طی این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد و درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری که به مرکزیت حوالی قوچان و عمق ۶ کیلومتری در ساعت ۸:۳۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه رخ داد.

وی افزود: در طی این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به دستور معاون امداد و نجات هلال احمر استان تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر در شهرهای قوچان، چناران، مشهد، کلات، درگز و نیشابور در حالت آماده‌باش درآمدند.

محمودی خاطر نشان کرد: درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه خبری از تلفات و یا تخریب گسترده اعلام نشده است. با دهیاران روستاها در ارتباط هستیم تا در صورت خسارات یا تلفات امدادگران هلال‌احمر به موقع و به سرعت در محل حاضر شده و کمک کنند.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که هشدارهای زمان زلزله را توجه کرده و بدون استرس در حالت آماده‌باش قرار گیرند. همچنین از مردم درخواست می‌کنیم ترجیحا در فضای باز حضور داشته باشند.

محمودی بیان کرد: احتمال پس‌لرزه وجود دارد اما معمولاً زلزله اصلی همان زلزله اولی است اما امکان زلزله شدیدتر نیز وجود دارد. آن‌چیزی که در زلزله خود باعث مشکل خواهد شد، ترس بیش از حد و فرار است.

وی افزود: بهترین کار در زمان زلزله پناه‌گیری است. از مردم خواهش می‌کنم که در فضای باز حضور پیدا کرده و از حضور در محل‌هایی که احتمال ریزش وجود دارد، پرهیز کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار