کد خبر: ۱۷۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی گفت: امکان ثبت درخواست کمک هزینه کفن و دفن به صورت غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.

امیرعباس قدرتی رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط دریافت کمک هزینه کفن و دفن سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: داشتن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی از شرایط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم است، کمک هزینه مراسم ترحیم بابت فوت بیمه شدگان اجباری، اختیاری، مقرری بگیران بیمه بیکاری و مستمری بگیران اعم از بازنشستگان و از کار افتادگان کلی پرداخت می‌شود.

وی افزود: مبلغ کمک هزینه مراسم ترحیم معادل یک ماه حداقل دستمزد سال فوت است که در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خواهد بود.

قدرتی در رابطه با مدارک لازم برای دریافت این نوع کمک هزینه بیان کرد: با توجه به برقراری ارتباط با سامانه ثبت احوال درخواست‌ها در حال حاضر به صورت غیرحضوری دریافت می‌شوند و به مدرک خاصی نیازی ندارند.

رئیس اداره بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: افراد بیمه شده حرف و مشاغل آزاد به دلیل اینکه هزینه‌ درمان را پرداخت نمی‌کنند مشمول دریافت این حمایت نخواهند شد.

قدرتی در خصوص پرداخت کمک هزینه کفن و دفن برای فرزند بیمه شده گفت: در بند ۱۸ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی صراحتا اشاره شده که کفن و دفن و یا همان مراسم ترحیم صرفا در صورت فوت بیمه شده‌ اصلی قابل پرداخت است، اما به منظور مساعدت با مشمولان سازمان تامین اجتماعی مبلغ مذکور را بابت فوت همسر نیز پرداخت می‌کند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام این کمک هزینه گفت: به منظور تسهیل در ارائه‌ خدمات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و با توجه به زمینه‌ استعلام برخط تاریخ فوت از ثبت احوال امکان پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم به صورت غیرحضوری فراهم شده و واجدین شرایط می‌توانند جهت بهره مندی از این حمایت به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es tamin.ir مراجعه کنند، همچنین امکان ثبت درخواست به صورت غیرحضوری فراهم است و دیگر ضرورتی برای مراجعه حضوری به شعب مختلف وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار