کد خبر: ۱۷۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره‌ شمالی و جنوبی، از دو طرف خواست از برداشتن گام‌هایی که منجر به تنش و درگیری می‌شود، اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) به آزمایش‌های موشکی متوالی کره جنوبی و کره شمالی واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، گفت ارتش روسیه از نزدیک وضعیت شرق آسیا بعد از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و سئول را پیگیری می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما از گذشته از دو طرف خواسته‌ایم (کره شمالی و کره جنوبی)، تا از هر اقدامی که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود، اجتناب کنند. ارتش ما به شکل طبیعی و در محتاطانه‌ترین حالت، در حال بررسی وضعیت در منطقه است».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکره گروه شبه‌نظامی روسی و خصوصی «واگنر» با مقام‌های کشور مالی برای کمک به دولت آن نیز گفت: «هیچ عضوی از نیروهای مسلح روسیه آنجا نیست و هیچ مذاکره رسمی هم بین [نظامیان روسیه و دولت مالی] انجام نگرفته است».

به نوشته ریانووستی، پسکوف درباره اینکه آیا وزیر دفاع مالی در جریان سفر به روسیه مسئله درخواست کمک نظامی به این کشور را مطرح کرده بود یا نه، گفت: «روسیه با کشورهای بسیاری از جمله در قاره آفریقا، تماس‌های خود را شامل [ارتباطات] نظامی، حفظ می‌کند. اما بار دیگر می‌گویم، هیچ نظامی روسی در این کشور حضور ندارد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش احتمال برقراری قرنطینه و تعطیلی سراسری در روسیه در پی افزایش شمار تلفات و ابتلا به ویروس «کووید۱۹» در پی شیوع سویه جدید آن در این کشور را رد کرد.

ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

اندکی پس از آزمایش موشکی کره شمالی، سئول نیز امروز اعلام کرد توانسته به‌طور موفقیت آمیزی از یک زیردریایی، موشک بالستیک شلیک کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار