کد خبر: ۱۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: مدیرعامل شرکت نفت شورون آمریکا پیش‌بینی کرد: قیمت نفت برای مدت زمان بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

مارک ورث، مدیرعامل شرکت نفتی شورون آمریکا، طی مصاحبه‌ای گفت: قیمت  نفت و گاز طی در بازار جهانی بیش از میزان مورد انتظار به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و بالا می‌ماند دلیل این مسأله این است که شرکت‌ها مقاومت بیشتری را برای افزایش تولید از خود نشان می‌دهند.

یکی از دلایل بی‌میلی شرکت‌ها برای تولید بیشتر نفت و عرضه آن به بازار جهانی این است که در واقع سرمایه‌گذاران موافق این قضیه نیستند.

در حقیقت سرمایه‌گذارانی که به  صنعت نفت و گاز ورود کرده‌اند، به شدت نسبت به آینده این صنعت در بلندمدت نگران بوده و ترجیح می‌دهند، به جای آنکه روی تولید بیشتر تمرکز کنند، تا آنجا که می‌توانند سرمایه خود را بازگردانند.

شورون: قیمت نفت  و گاز فعلا افزایشی بوده و بالا خواهد ماند

ورث می‌گوید:‌ یکی دیگر از دلایل نیز ضعیف بودن بازارهای سرمایه‌ای است. 

وی می‌گوید: من به دنبال دو سیگنال هستم که فقط یکی از آنها را می‌بینم. ما می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم، اما بازارهای سرمایه‌ای و مالی سیگنال اینکه ما باید چنین کاری را انجام دهیم، به ما مخابره نمی‌کنند.

وی می‌گوید: از آن طرف هم ماجرای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیش آمده و سرمایه‌گذاران نگران هستند که آیا شرکت‌های نفتی و گازی و به طور کلی فعال در حوزه انرژی با سرعت کافی درحال تغییر و وفق دادن خود با شرایط جدید هستند یا خیر. البته این مسأله فقط مختص سرمایه‌گذاران نیست، چرا که هم اکنون افکار عمومی و دولت‌ها هم در حال فشار آوردن به شرکت‌ها در این زمینه هستند و همین مسأله تصمیم گیری برای بالا بردن عرضه نفت به بازار جهانی را سخت‌تر کرده است. 

223227

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار