کد خبر: ۱۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
زالی:
تهران- رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: تامین هفت میلیون دُز برای اجرای واکسیناسیون همگانی در تهران کافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر جمعه در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تأمین هفت میلیون دُز واکسیناسیون در تهران را کامل می‌کند، گفت: برای اینکه بتوانیم تمام افراد بالای ۱۸ سال را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهیم، ۱۰ روز زمان لازم داریم.

زالی با بیان اینکه تا ساعت ۶ روز پنجشنبه ۲۵ شهریور هفت میلیون و ۱۲۵ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده است، افزود: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون برای گروه‌های بالای ۱۸ سال تهرانی را انجام دهیم به ۲۰ میلیون دز نیاز داریم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اضافه کرد: برای این کار می‌بایست، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تهران را افزایش دهیم و نیز شیفت موجود این مراکز را به دو الی سه شیفت برسانیم.

وی گفت: برای این کار باید از ظرفیت بیمارستان‌ها و نیز مراکز بهداشتی که فعال نبودند، استفاده کنیم، این دست اقداماتی است که می‌تواند سرعت بیشتری به واکسیناسیون دهد.

زالی تاکید کرد: حدود ۱۳ میلیون دز دیگر برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال ساکن تهران نیاز داریم، البته برای انجام این واکسیناسیون طی ۱۰ روز آینده، همه این ۱۳ میلیون دز مورد نیاز ما نیست چون طی ۱۰ روز ما با هفت میلیون دز می‌توانیم طرح را اجرا کنیم که از این تعداد شش میلیون مربوط به دز اول است و نزدیک به یک میلیون دز نیز مربوط به دز دوم است.‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار