کد خبر: ۱۷۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
امام جمعه دیر:
بوشهر-امام جمعه دیر با بیان اینکه اقشار کم درآمد نمی‌توانند چنین مبالغی را پرداخت کنند، تاکید کرد: از نمایندگان استان بویژه نماینده شهرستان درخواست می‌کنم این مسئله را در مجلس پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گفتار و رفتار باید عدالت داشته باشیم، اظهار داشت: انتقاد از مسئولان و مطالبه گری و پرسش گری حق همه شهروندان است و مسئولان هم باید انتقادپذیر و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

امام جمعه بندر دیر افزود: در فضای مجازی مرتب مشاهده می‌کنیم افرادی خواسته و مطالبه‌ای دارند، کمبودی در شهرستان است، در بیمارستان کمبودی هست که این را با تمسخر و توهین بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم خواسته بحق خود را بگویند منتها از تعبیراتی که با عدالت و تقوا سازگار نیست، استفاده نکنند البته مسئولان هم که می‌خواهند پاسخ بدهند باید حرمت و کرامت انسانی مردم را نگاه دارند.

حسینی با بیان اینکه مسائل شهرستان را مرتب پیگیری می‌کنم، گفت: اخیراً بحث گرانی نرخ برق و قبوض برق داشتیم که با مدیریت شبکه برق تماس گرفتم و ایشان گفتند این نرخ از مرکز مشخص شده و ما فقط می‌توانیم آن را قسطی کنیم.

وی با بیان اینکه اقشار کم درآمد و بی درآمد نمی‌توانند چنین مبالغی را پرداخت کنند، تاکید کرد: از نمایندگان استان بویژه نماینده شهرستان درخواست می‌کنم این مسئله را در مجلس در ارتباط با وزیر نیرو دنبال کنند.

وی افزود: در گرمای طاقت فرسای استان بوشهر مگر می‌شود یک ساعت کولر را خاموش کرد؛ آقایانی که آنجا می‌نشینند و نرخ گذاری می‌کنند در ایام تابستان به استان بوشهر و شهرستان دیر تشریف بیاورند اگر توانستند مثل چیزی که برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند زندگی کنند آن موقع ما هم راضی می‌شویم.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه مسئولان شهرستان و نماینده مجلس پیگیر برطرف کردن کمبودهای بیمارستان هستند، عنوان کرد: اخیراً موضوع سی تی اسکن و دیالیز بیمارستان شهرستان دیر پیگیری شده است که امیدواریم این مشکلات کم کم حل شود.

وی یادآور شد: درباره مسائل دیگری مانند زمین خواری و حفظ محیط زیست شهرستان که در فضای مجازی مطرح شده بود با مسئولان مربوطه صحبت کردیم که پیگیری شود.

حسینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس از بزرگترین افتخارات ملت ایران است و باید زنده نگه داشته شود و این افتخارات و عوامل پیروزی و دستاوردها را برای نسل جوان بیان کنیم.

وی بیان کرد: با بزرگداشت هفته دفاع مقدس از تحریف وقایع و حقایق جلوگیری کنیم.

حسینی ادامه داد: نباید شهدا و ایثارگران و خانواده‌هایشان را فراموش کنیم، امنیت و استقلال خود را وام دار شهدا و ایثارگران هستیم و باید از آنها تجلیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان ما کمتر با حقایق جنگ آشنایی دارد که باید واقعیت‌ها را بیان کنیم؛ دشمن به دنبال تحریف حقایق و عوض کردن جای شهید و جلاد است.

امام جمعه دیر اضافه کرد: ما از تقویت بنیه دفاعی و نظامی در مقابل دشمن کوتاه نخواهیم آمد.

وی با تاکید بر استفاده از همه ابزارها برای تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، ابراز کرد: از ظرفیت فضای مجازی، فیلم، تئاتر و … برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.

حسینی گفت: این روزها با افزایش واردات واکسن، مسئله واکسیناسیون در کشور رونق گرفته است و افراد در سنین مختلف می‌توانند ثبت نام کنند و واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: سفر نخست وزیر عراق برای دومین بار به کشورمان نشان گر این است که ایران در سیاست خارجه عراق جایگاه ویژه ای دارد.

حسینی با اشاره به نخستین سفر خارجی رئیس جمهور ایران به پایتخت تاجیکستان برای شرکت در اجلاس شانگهای، افزود: این سفر می‌تواند به ایجاد توازن و تنوع بخشی در حوزه روابط خارجی از طریق احیا نگاه به شرق و گسترش تعاملات خارجی با چین و روسیه و هند و کشورهای آسیایی به عنوان یکی از راهبردهای ایران تلقی شود.

امام جمعه دیر بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دریانوردی پهنه اقیانوس اطلس و رسیدن تانکرهای حامل سوخت ایران به لبنان را دو موفقیت و دستاورد بزرگ ایران اسلامی و جبهه مقاومت دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار