کد خبر: ۱۸۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
تحلیل و تفسیر اتفاقاتی که اخیرا در ساختمان باشگاه استقلال در خیابان علامه جنوبی محله سعادت‌آباد تهران می‌گذرد، برخلاف تصور اصلا ساده و آسان نیست.
خبرورزشی -

در باشگاه استقلال هیچ معلوم نیست که چه می‌گذرد. انگار که احوالات این روزهای قطب آبی فوتبال پایتخت به پایان تراژیک یک فیلم بلند شباهت داشته باشد؛ از همان فیلم‌هایی که یک ابرقهرمان پس از پایان روزهای درخشش و سوپراستارگونه‌اش، به بدترین شکل ممکن ایام زوال را با شدتی عجیب و غریب به سمت سرازیری عدم و نابودی پیش گرفته و نهایتا هم تنها یک نام و چند افسانه از آن باقی بماند.

تحلیل و تفسیر اتفاقاتی که اخیرا در ساختمان خیابان علامه جنوبی محله سعادت‌آباد تهران می‌گذرد، برخلاف تصور اصلا ساده و آسان نیست. استفاده از عبارت «تکه‌گوشت قربانی» شاید این روزها تکراری باشد اما نیمکت تیمی که سال‌هاست از کسب قهرمانی در لیگ برتر عاجز مانده و هر روز هم با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند، مانند غنیمتی جنگی خواهان دارد. همان تکه‌گوشتی که بین برخی‌ها دست به دست می‌شود، طرفدارانی دارد که پیش از منافع هواداران، به منافع و مطامع شخصی خود فکر می‌کنند. باشگاه استقلال و تیم فوتبال نحیف آن درگیر یک مثلث برمودا شده که از هرگونه سرطان و مرض لاعلاجی هم کشنده‌تر نمود می‌یابد. پیشکسوتان سهم‌خواه و بی‌دانش که برای کسب یک غنیمت ناچیز از این ملغمه هر روز با یک مصاحبه یا اظهارنظر نسنجیده در حال بنزین ریختن به آتش سوزاننده هستند در یک راس، مدیران ناکارآمد و بی‌تدبیر که از تصمیمات وزارت ورزش و جوانان دولت قبلی برجای مانده‌اند و وزیر جدید هم تصمیمی بر تغییر آنها ندارد در راس دیگر و نهایتا بازیکنانی که کیفیت پوشیدن پیراهن یک تیم کم‌هوادار دسته یکی را هم ندارد در واپسین راس، انبار باروت را هر آن با شعله‌های کوچک و بزرگ خود تهدید می‌کنند. البته در این بین نباید نقش رسانه‌های مجازی و چند ناخبرنگار و ناروزنامه‌نگار را اندک انگاشت.

افرادی که با ساختن و پرداختن یک کانال تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی توهم خبرنگاری را برداشته‌اند، با تمسک به ارتباطات نامتعارف و بعضا دون‌اخلاقی به هزارتوهایی راه یافته‌اند که چرخیدن بیشتر در آن برای‌شان لذتی زایدالوصف دارد و برای هواداران باشگاه، ذلتی خفیف‌کننده. با این حال شاید بهتر باشد که مشکلات را برای یک بار هم که شده از ریشه حل کرد؛ وزیر جدید ورزش و جوانان به عنوان متولی تام‌الاختیار باشگاه استقلال و البته باشگاه پرسپولیس، می‌بایست پیش از هدایت سرخابی‌ها به چاه هزاران متری خصوصی‌سازی تمام وظایف خود را در قبال آنها به اتمام برساند که نخستین آنها، زلزله در تیم هیئت مدیره و اتاق مدیرعاملی است. شاید برای وزیری که تازه به ساختمان خیابان سئول شمالی رسیده، تعیین تکلیف تیم مدیریتی باشگاه استقلال از تعیین معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارتخانه‌اش هم مهم‌تر باشد؛ چرا که آبی‌ها از پشتوانه هواداری بسیاری برخوردارند و هرگونه تعلل و اختلالی در این روند به تضعیف پایگاه مردمی وزیر جوانان بین جوانان شدت خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار