کد خبر: ۱۸۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الکسی لیخاچیوف رئیس شرکت دولتی روس اتم به‌طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با گروسی و لیخاچیوفبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی؛ آقای مهندس محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به‌منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین حضور دارد، با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری‌های آتی بر اساس قوانین و مقررات گفتگو کرد.

آقای مهندس اسلامی درباره دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ملاقات با مدیر کل آژانس در امتداد و پیرو بازدید ایشان و مذاکرات و گفتگو‌های تهران بود. ما با ایشان توافق کردیم که باید شرایط کنونی را به عنوان یک نقطه عطف در روابط آژانس و ایران به گونه‌ای پایه گذاری و تعریف بکنیم که مملو از حسن نیت باشد. همچنین مسایل فنی ما و تکالیفی که آژانس دارد به گونه‌ای به کار گرفته بشود که ما بتوانیم برنامه هسته‌ای کشور خودمان را گسترش بدهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداریم و باید با رفتار حرفه‌ای و فنی و به دور از نفوذ‌های سیاسی، روابط ایران و آژانس مبتنی بر قوانین و مقررات تسهیل و تسریع شود.



همچنین معاون رئیس‌جمهور در ادامه دیدار‌های خود در وین با هیأت روسی به ریاست الکسی لیخاچیوف، رئیس شرکت دولتی روس اتم دیدار کرد و در خصوص ادامه همکاری فی مابین تبادل‌نظر صورت گرفت.

آقای مهندس اسلامی درباره این دیدار اظهار داشت: دیدار با رئیس شرکت دولتی روس اتم خوب، سازنده و دوستانه بود.

وی افزود: تولید برق هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ در سفری که در آینده به مسکو خواهیم داشت در خصوص نحوه تعامل و سرعت بخشیدن در پیشرفت واحد‌های جدید نیروگاه بوشهر صحبت خواهیم کرد و هماهنگی لازم انجام می‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار