کد خبر: ۱۸۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
مدیرکل مسافری سازمان راهداری خبر داد
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زمینی زائران از مرز مهران صورت گرفته است و زوار می‌توانند از هم اکنون بلیت اتوبوس را برای مقصد خود خریداری کنند.

داریوش باقر جوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی بازگشت زمینی زائران از طریق مرز مهران اظهار کرد: هم اکنون امکان پیش فروش بلیت اتوبوس برای بازگشت زائران فراهم شده و همه زوار می‌توانند از طرق مختلف برای بازگشت خود به کشور، بلیت اتوبوس را پیش‌خرید کنند.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای حمل‌ونقل جاده‌ای و جابه‌جایی زوار از طریق اتوبوس نداریم، افزود: زائران برای هماهنگی بیشتر، تاریخ و ساعت بازگشت خود را باید با شرکت حمل‌ونقل مورد نظرشان هماهنگ کنند و برآورد ما این است که حتی اگر ۶۰ هزار نفر زائر ایرانی هم بخواهند برای بازگشت از اتوبوس استفاده کنند، در سه روز مختلف، روزانه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم که هیج مشکلی نداریم و برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شده است چرا که در سال‌های گذشته حدود ۱۲ هزار اتوبوس را برای بازگشت زوار برنامه‌ریزی کردیم و اربعین میلیونی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این راستا به همه استان‌های همجوار فراخوان زدیم و با سازمان هواپیمایی کشوری رایزنی‌هایی کرده‌ایم تا اطلاعات زواری که بلیت خریداری کرده و به عراق رفته‌اند را در اختیار ما قرار دهند چرا که در این صورت برنامه‌ریزی برای آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌شود و می‌توانیم مبداء و مقصد آن‌ها را مشخص کنیم.

باقرجوان گفت: در منطقه مهران دو پایانه مرزی داریم که یکی از آن‌ها پایانه برکت و در پنج کیلومتری مرز است و در ایام پرتقاضا و زائران میلیونی از آن استفاده کردیم اما در شرایط کنونی و با محدودیت ۶۰ هزار نفری زوار، در صددیم تا بتوانیم زائران ایرانی را از همان پایانه مرزی مهران مستقیما به مقاصدشان برسانیم. در همین راستا اتوبوس‌ها را در استان‌های مختلف تقسیم بندی کردیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای بازگشت زوار از عراق به کشور آیا پروتکل بهداشتی جدیدی رعایت خواهد شد یا خیر؟ اعلام کرد: تا کنون پروتکل جدیدی ابلاغ نشده و خواسته صنف هم این است که مانند شرکت‌های هواپیمایی بتوانند با توجه به واکسینه بودن زوار از ۱۰۰ درصد ظرفیت اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها استفاده کنند اما پروتکل‌های بهداشتی دیگر مانند غربالگری زوار در مرز و استفاده از ماسک در اتوبوس انجام خواهد شد. این مسئله را از طریق دفتر حمل و نقل و ترانزیت به ستاد مرکزی اربعین انتقال داده‌ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: ناظران سازمان راهداری در روزهای بازگشت زوار به کشور در مرز مهران مستقر خواهند شد و نظارت‌ها به گونه‌ای است که اجازه هیچ تخلفی را نخواهیم داد اما اگر زائری با تخلفی به صورت موردی مواجه شد می‌تواند سازمان راهداری را از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کند تا با متخلفان احتمالی برخورد کنیم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار