کد خبر: ۱۸۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
یک چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: سهم خواهی در هر جریانی شکل بگیرد با ذات انقلاب اسلامی مغایرت دارد. ذات انقلاب اسلامی قدرت طلبی در آن نیست ،هر جریانی به هر بهانه و دلیلی به دنبال قدرت باشد این همگام با انقلاب اسلامی نیست.

«محمدصادق کوشکی»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تاثیر حضور آیت‌الله رئیسی بر عرصه دیپلماسی کشور خصوصا پیمان شانگهای گفت: محوریت پیمان شانگهای با چین و روسیه است. این دو کشور در دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم با ورود ایران به عرصه سازمان و تبدیل شدن به یک عضو اصلی موافقت نمی‌کردند. علت اصلی این بود که آنها رویکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایران را رویکرد به غرب می‌دانستند در حالیکه پیمان شانگهای به دنبال تقویت شرق برابر اروپا و آمریکاست. نگاه دولت آقای روحانی به تعبیری 180 درجه با نگاه روسیه و چین متضاد بود و به همین خاطر طبیعتا روسیه و چین زیر بار نمی‌رفتند و موافقت نمی‌کردند.

او تاکید کرد: الان تشخیص روسیه و چین این است که دولت فعلی (دولت سیزدهم) نگاه به غرب ندارد، بلکه به دنبال این است که بتواند با همکاری‌های منطقه‌ای توان خود را افزایش داده و سیاست خارجی را به سمت سیاست منطقه‌ای سوق بدهد. همین تغییر رویکرد دولت سیزدهم کافی بود تا روسیه و چین با توجه به توانمندی‌هایی که کشور ما دارد با عضویت ایران موافقت کنند و عملا با حضور ایران، پیمان شانگهای هم بتواند نقاط ضعف خودش را بپوشاند و هم ایران بتواند از عضویت در این پیمان منافع خود را برداشت کند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا با تاکید بر ضرری که تندروها با سهم خواهی به منافع دولت و کشور وارد می‌کنند، اضافه کرد: سهم خواهی در هر جریانی شکل بگیرد با ذات انقلاب اسلامی مغایرت دارد. ذات انقلاب اسلامی قدرت‌طلبی در آن نیست، هر جریانی به هر بهانه و دلیلی به دنبال قدرت باشد این همگام با انقلاب اسلامی نیست. شعار محوری انقلاب اسلامی این است که ما شیفته خدمت هستیم نه تشنه قدرت. حالا هر کسی به هر جناحی و به هر گروهی وابسته باشد و اهل قدرت‌طلبی باشد این از دایره انقلاب اسلامی خارج است و اصلا از فرهنگ دینی خارج است و ربطی به راست و چپ و بالا و پائین ندارد./ 6

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار