کد خبر: ۱۸۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
رئیس انجمن نورویورولوژی ایران مطرح کرد؛

سلامت نیوز:رئیس انجمن نورویورولوژی ایران، نسبت به تبعات خطر کمبود اسیدفولیک در مادران باردار و ابتلای نوزاد به بیماری میلومننگوسل هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهری مهراد مسئول دپارتمان کمیته نورویورولوژی مرکز تحقیقات عملکردی جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش، در آستانه برگزاری وبینار بررسی علل، تشخیص و درمان مننگوسل و میلو مننگوسل و اسپاینا بیفیدا اظهار داشت: این وبینار جمعه دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در هتل اسپیناس خلیج فارس با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمانی درباره بیماری میلومننگوسل مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه گروه‌های مخاطب این وبینار متخصصان اورولوژی، جراحان اعصاب، جراحان اطفال و نورولوژیست ها هستند، گفت: این وبینار به همت انجمن INUS و مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی FNRC برگزار می‌شود.


مهراد با اشاره به اینکه این بیماری در برخی از مناطق ایران شایع است، افزود: این نوزادان دو تا سه روز بعد از تولد باید حتماً تحت جراحی قرار گیرند چرا که در غیر این صورت دچار مشکل فلج پا و اختلال در اندام تحتانی خواهند شد.


وی گفت: همچنین نوزادان پس از جراحی باید حتماً تحت نظر اورولوژیست باشند تا مشکل ادراری مانند بی اختیاری ادرار و یا رفلاکس ادراری سبب بروز برای مشکل برای آنها نشود.


مهراد ادامه داد: علل مختلفی در ایجاد و بروز این بیماری گزارش شده از جمله یکی از علل شایع این که بسیار محتمل است کاهش اسید فولیک مادر باردار حین حاملگی عنوان شده است.


وی افزود: در صورتی که عملکرد و کارکرد کلیه‌ها در این افراد مورد رصد و ارزیابی قرار نگیرد ممکن است در بزرگسالی بیماران با مشکلات شدید ادراری و حتی مسئله دیالیز مواجه شوند بنابراین در این کنگره جدیدترین دستاوردهای علمی و تازه‌ها در مورد درمان این بیماری مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد

برچسب ها: بارداری ، نوزاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار