کد خبر: ۱۸۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای سوئیسی گفت: متاسفانه آمریکائیها در مذاکرات هسته ای صادقانه برخورد نکرده و نمی کنند. واشنگتن چاره ای ندارد مگر در رویکرد و رفتار خودشان کاملا تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرآنلاین،  امیرعبداللهیان در ملاقات با همتای سوییسی ضمن اشاره به روابط پایدار و خوب میان دو کشور اظهار داشت: تمایل داریم روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و شاهد حضور گسترده شرکتهای سوئیسی در پروژه های اقتصادی و توسعه ای ایران باشیم. بسترهای زیادی برای بسط روابط میان دو کشور وجود دارد.

وزیر خارجه تاکید کرد: خوشبختانه چارجوب‌های خوبی برای تقویت مناسبات میان دو کشور وجود دارد. در همین راستا مناسب است بزودی کمیسیون مشترک اقتصادی را برگزار کنیم.

وزیر امورخارجه همچنین با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گفتگوهای وین و برجام عنوان داشت: متاسفانه آمریکائیها در مذاکرات هسته ای صادقانه برخورد نکرده و نمی کنند. واشنگتن چاره ای ندارد مگر در رویکرد و رفتار خودشان کاملا تجدید نظر کنند. ضروری است هم آمریکاییها و هم طرفهای اروپایی انعطاف لازم را نشان دهند تا مذاکرات آتی نتایج ملموس داشته باشد.

وزیر خارجه سوییس نیز در این ملاقات ضمن مرور نتایج سفر قبلی خود به تهران، ابراز داشت: ما برای روابط با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم. در همین راستا و طی ماههای آینده دیدارهای مهمی میان همکاران ما در حوزه های مختلف در حال تنظیم است.

وزیر خارجه سوییس در پایان این ملاقات با تاکید بر آمادگی برن برای گشترش همه جانبه روابط اظهار داشت: سوئیس مهیای هر نوع همکاری لازم برای استفاده بهتر و بیشتر از کانال مالی سوئیس برای تامین کالاهای مورد نظر ایران است.

311311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار