کد خبر: ۱۸۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
نیروی هوایی آمریکا از رهگیری یک هواپیمای نظامی بر فراز ساختمان سازمان ملل متحد در شهر نیویورک از سوی یک فروند جنگنده «اف-16 فالکون» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری  فارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که یک فروند جنگنده «اف-16» نیروی هوایی آمریکا یک هواپیمای نظامی را بر فراز ساختمان سازمان ملل در نیویورک رهگیری کرد.

 به نوشته وبگاه‌ «آرمی تایمز» در یک ماموریت غیرمنتظره بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی یک جنگنده اف-16 فالکون نیروی هوایی، یک  فروند هواپیمای سسنا را رهگیری کرد.

 نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که این هواپیمای نظامی به طور تصادفی بر فراز ساختمان سازمان ملل، محل برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل پرواز می‌کرد.  

به گفته مقامات نظامی، این هواپیمای کوچک و تک موتوره توسط مربی خلبان آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت نیویورک به پرواز درآمده بود.

فرماندهی دفاع هوایی و فضایی  شمال آمریکا شمالی با صدور بیانیه ای این رهگیری را تأیید کرد و گفت که هواپیما محدودیت پرواز بر فراز شهر نیویورک را نقض کرده و توسط یک جنگنده اف-16 رهگیری شده است.

دراین بیانیه آمده است که رهگیری حوالی ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی رخ داده است.

سرهنگ دوم «بت اسمیت»  از سخنگویان نیروی هوایی آمریکا گفت که خلبان هواپیمای سسنا محدودیت پرواز را برای مدت کوتاهی نقض کرد.

سرهنگ دوم اسمیت گفت، یک هواپیمای بال ثابت که توسط یک مربی خلبان ارتش در حال انجام پرواز آزمایشی نزدیک پل «جورج واشنگتن» بود که البته برای مدت کوتاهی حریم هوایی را نقض کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه شنبه در شهر نیویورک آمریکا با حضور سران و مقامات ارشد کشورهای جهان  در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار