کد خبر: ۱۸۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
هشدار محققان امنیت سایبری ؛
محققان امنیت سایبری هشدار می‌دهند حملات موسوم به دی او اس در ماه‌های اخیر نتیجه بخش تر و قدرتمندتر شده و به شیوه‌هایی خلاقانه تر انجام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، گزارش تازه مؤسسه امنیتی نت اسکات نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۴ میلیون حمله از نوع دی او اس به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در قالب حملات دی او اس سیل درخواست به سمت سایت‌های اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات مختلف دیجیتال روانه می‌شود و در نتیجه این درخواست‌های بیشمار، سرورهای سایت‌ها و خدمات گوناگون کند شده یا از کار می‌افتند. در نتیجه دسترسی کاربران به آنها قطع می‌شود.

مهاجمان معمولاً بعد از آلوده کردن رایانه‌ها، ابزار متصل به اینترنت اشیا و غیره شبکه‌هایی موسوم به بوت نت به وجود می‌آورند و از آنها برای مدیریت و هدایت روند حملات دی او اس استفاده می‌کنند.

در گذشته این حملات به طور کور و عمومی به منظور اختلال در سایت‌ها و خدمات اینترنتی انجام می‌شدند، اما حالا آنها به طور مشخص برای از دسترس خارج کردن سرویس‌های کلود خاص، ابزار دفاعی تحت وب و غیره به کار می‌روند. ابزار حملات یادشده نیز متحول و به روز شده و قدرت و دقت بیشتری نسبت به گذشته دارند. این امر شناسایی مبدا ارسال ترافیک مزاحم و مقابله و مسدود کردن آنها را دشوار کرده است.

مهاجمان در موارد زیادی با سوءاستفاده از آسیب پذیری‌های نرم افزاری برنامه‌های گوناگون می‌توانند به پنهان کاری روی آورده و مقابله با حملات دی او اس را دشوار کنند. تعداد منابع حملات دی او اس نیز روز به روز در حال افزایش است که چالش دیگری برای مقابله با حملات مذکور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار