کد خبر: ۱۸۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
سازمان بسیج رسانه همدان در بخشی از بیانیه هفته دفاع مقدس آورده است «معرفت‌افزایی مستمر نسبت به دفاع مقدس باید راهبرد مقابله با جریان تحریف باشد بنابراین شکل‌گیری جبهه رسانه‌ای انقلاب برای مقابله با تحریف جدی دنبال شود».

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سازمان بسیج رسانه همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان این مرز و بوم بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد.

بسمه تعالی
حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):

«ما هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می‌شویم، از لحاظ معرفت باید به دفاع مقدّس نزدیک‌تر بشویم، چرا!؟ چون تحریف در کمین است. دست‌های تحریف‌گر در کمینند».

هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های عاقلانه و عاشقانه مردمان عزیز این سرزمین از قله‌های تاریخی انقلاب اسلامی ایران است که تا بی‌نهایت تاریخ، سرشار از تجربه و نور و هدایت است. درود خداوند بر روح پرفتوح جضرت امام خمینی(ره) و شهیدان راه حق و رزمندگان غیوری که در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادند و تاریخ‌ساز شدند.

آنچه که باید مکرر یادآوری شود این است که در کنار «تحریم»، «تحریف» یکی دیگر از شیوه‌های مواجهه‌ دشمن با انقلاب اسلامی است که طی آن، دشمن می‌کوشد با روی آوردن و تمرکز بر تحریف واقعیت‌های مختلف در ارتباط با ایران، نظام و انقلاب اسلامی، در «نبرد اراده‌ها» ملت ایران را دچار یأس و ناامیدی کرده و آنها را به تسلیم و شکست بکشاند.

از جمله موضوعاتی که در این راستا مورد تحریف قرار می‌گیرد و دشمن تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی روایت وارونه‌ی خود از آن، آن را از درون تهی و بی‌ارزش سازد، حماسه بزرگ و سترگ «دفاع مقدس» ملت ایران است. این در حالی است که دفاع مقدس تجربه‌ای ماندگار و موفق است که هم‌اکنون با اتکا به دانش عملی حاصل‌شده از آن می‌توان در گره‌گشایی از مشکلات کشور به توفیقاتی نایل شد.

وقتی جریان تحریف به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت‌هاست، مهمترین راهبرد برای مقابله با آن، تبیین دقیق حقایق و واقعیت‌هاست. تحریف‌گران و راهزنان تاریخی که برای تحریف دفاع مقدس بسیج شده‌اند، به دنبال ارائه روایت خلاف واقع از آن دوران به مردم هستند. بنابراین، بسیار روشن است که راه مقابله با این جریان، ارائه روایت صحیح و متقن به همراه اسناد و مدارک، آن هم به صورت اقناعی و باورپذیر به مردم به صورت مستمر است. به عبارتی، روایت صحیح جنگ، باید برای مردم به صورت مستمر و بدون وقفه ادامه یابد.

اگر این کار به صورت دقیق و باورپذیر و به صورت مستمر دنبال شود، هرگز جریان تحریف موفق به تحریف آن دوران پرافتخار نخواهد شد. بنابراین، معرفت‌افزایی مستمر نسبت به دفاع مقدس باید به عنوان اصلی‌ترین راهبرد برای مقابله با جریان تحریف مورد توجه همگان باشد که این امر رسالت رسانه ها را بیش از پیش بیشتر متذکر می‌شود و ضرورت شکل‌گیری جبهه رسانه‌ای انقلاب برای مقابله با تحریف را به ما نشان می‌دهد. بنابراین رسانه‌ها باید تلاش کنند تا با پاسخ به برخی از مهمترین سؤالات و ابهامات پیرامون دفاع مقدس، روایتی درست از این حماسه ارائه شود و از خطر تحریف دشمن مصون بماند.
 
هفته دفاع مقدس هرساله فرصتی است تا با بازخوانی آثار و برکات بی‌شمار آن، امید و ایمان و انگیزه مضاعف را دوباره بر جامعه میهن اسلامی دمید تا جوانان این مرز و بوم که امروز امانتدار بزرگ این انقلاب هستند، با انگیزه و روحیه بیشتری در گام دوم انقلاب این امانت بزرگ را پاس بدارند و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی  بیشتر از گذشته تلاش نمایند چراکه دفاع هشت ساله در مقابل استکبار جهانی ، به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز است که باید برای همیشه زنده بماند و هدایت‌بخش نسل‌های بعدی این سرزمین و حتی ملت‌های آزاده منطقه و جهان قرار گیرد، چه اینکه امروزه بسیاری از آزادگان منطقه با الگوگیری از رشادت‌هایی که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند، در مقابل آمریکای جنایتکار و اذنابش ایستاده‌ و مشق مقاومت می‌‌کند.

انتهای پیام/ 3140/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار