کد خبر: ۱۸۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده با توجه به خبر دور از واقع خبرنگار یکی از رسانه‌ها، در نشست خبری این معاونت، جهت تنویر افکار عمومی اقدام به پاسخ کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده پاسخ انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در این معاونت را منتشر کرده تا پاسخی به نشر خبر دور از واقع یکی از رسانه‌های داخلی باشد.

بر اساس این گزارش، خزعلی به سؤال خبرنگاری در خصوص منع خشونت علیه زنان و لایحه آن و همچنین کودک همسری و ورود قانون به این مسئله چنین پاسخ داده است:

ما با هر نوع ظلمی که به زنان بشود و طبیعتاً ازدواج پیش از بلوغ که می‌تواند این ظلم را مضاعف کند، موافق نیستیم. در مرحله اول نیاز به کار فرهنگی دارد؛ یعنی حتی اگر ما قانون بگذاریم و نتوانیم کار فرهنگی در شهرهای کوچک و روستاها داشته باشیم، باز ممکن است که کودکانی مورد اجحاف و معامله قرار گیرند. لازم است برنامه‌ریزی کاملی هم برای کار فرهنگی و به موازات آن کار قانونی داشته باشیم.

به ما گفتند که شما کودک همسری داشتید و در 16 سالگی ازدواج کردید، این مسئله بسیار مهم است که انسان به مراحل رشد رسیده باشد و دختر مراحل مختلف بلوغ را طی کرده باشد.

من در 16 سالگی که ازدواج کردم، در این سن به بلوغ فکری رسیده بودم، شرط‌هایی کردم که فکر نمی‌کنم دختران 30 ساله امروز این شروط را بگذارند. لذا معتقدم تعیین کردن سن خاص برای بلوغ مناسب نیست و با توجه به شرایط جغرافیا و محیط زیست این سن متغیر است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: رسانه ، خانواده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار