کد خبر: ۱۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۹
در جریان دیدار و گفتگو با مقامات آمریکایی؛
وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هم دیدار و گفتگو کردند.

گفته شده دو طرف در این دیدار از بیانیه مشترک «امانوئل ماکرون» و «جو بایدن» رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره معاهده نظامی با انگلیس و استرالیا استقبال کردند.

دو طرف همچنین این بیانیه را برای شفاف‌سازی وضعیت، ضروری دانسته و بر تداوم همکاری آمریکا و اتحادیه اروپا جهت تعمیق گفت‌وگوها تاکید کردند.

همچنین مسائل دیگری از جمله ایران، توافق هسته‌ای و بحران افغانستان از دیگر محورهای گفتگوی مسئولان سیاست خارجی اروپا و آمریکا بوده است.

در ارتباط با مسئله افغانستان نیز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به همکاری‌های این اتحادیه با همسایگان افغانستان برای تعیین سطح تعامل با طالبان، اظهار داشت: اروپا به مردم افغانستان متعهد است و درباره وضعیت انسانی و اقتصادی این کشور نگران است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر لزوم ازسرگیری گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین تاکید کرده و گفت برجام همچنان یک ابزار مهم برای عدم اشاعه جهانی، صلح در منطقه و امنیت بین‌المللی اما زمان برای بازگشت به اجرای آن نامحدود نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار