کد خبر: ۱۸۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷
واگذاری آثار جدید پیکاسو به فرانسه در راستای توافقات مالیاتی مایا رویز پیکاسو دختر این نقاش بزرگ با دولت این کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه روز دوشنبه از واگذاری چند اثر منحصربه‌فرد از پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی به دولت فرانسه خبر داد.

این هشت اثر که از سوی مایا، دختر این هنرمند به فرانسه واگذار شده است در سال ۲۰۲۲ به مجموعه ملی موزه پیکاسو در پاریس اضافه خواهد شد. به این ترتیب موزه ملی پیکاسو در پاریس که از لحاظ تعداد آثار مربوط به این هنرمند، مقام اول در جهان را دارد صاحب هشت اثر جدید از پابلو پیکاسو خواهد شد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «برای کشور ما افتخاری است که از آثار هنری جدید پیکاسو استقبال کنیم. آنها میراث فرهنگی ما را غنی و عمیق می‌کنند.»

یکی از آثار واگذارشده به موزه ملی پیکاسو در پاریس متعلق به سال ۱۹۳۸ است که روز دوشنبه با حضور وزیران فرهنگ و اقتصاد فرانسه از آن رونمایی شد. همچنین قدیمی‌ترین نقاشی واگذار شده به فرانسه مربوط به سال ۱۸۹۵ است که گفته می‌شود پرتره‌ای از پدر پابلو پیکاسو است.

به گفته خانم باشلو، واگذاری آثار جدید پیکاسو بر اساس توافقی است که به مایا رویز پیکاسو اجازه می‌دهد تا مالیات بر ارث خود را به صورت غیرنقدی پرداخت کند.

برخی رسانه‌های فرانسوی پیشتر به نقل از فرزند پیکاسو اعلام کرده بودند که واگذاری آثار جدید پیکاسو به فرانسه در راستای توافقات مالیاتی با دولت این کشور انجام شده است.

پابلو پیکاسو در سال ۱۸۸۱ در شهر مالاگا در جنوب اسپانیا به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۳ در سن ۹۱ سالگی در شهر موژن در جنوب فرانسه درگذشت.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار