کد خبر: ۱۸۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام شد
وزیر امور خارجه کشورمان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان عصر چهارشنبه با خانم اندی ندایتوا معاون نخست وزیر و وزیر خارجه نامبیا ملاقات کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بر اهمیت آفریقا در سیاست خارجی دولت جدید تاکید کرد و از نامبیا به عنوان کشور دوست یاد کرد که ایران همراه و همدل در مبارزات آنها برای استقلال در کنار آنها بوده است.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به سفر ۵ سال پیش خود به آن کشور اظهار داشت کمیسیون مشترک اقتصادی آخرین بار در آن سفر برگزار شد و جا دارد در اولین فرصت دور جدید برگزار شود. در ادامه به مشکلاتی که در روابط خوب تجاری دوجانبه به ویژه در خصوص امور مالی و بانکی ایجاد شده اشاره گردیده و راه‌های حل و فصل آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از وزیر خارجه نامبیا برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر خارجه نامبیا نیز در این دیدار ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که روابط دیپلماتیک با نامبیا پس از استقلال این کشور را برقرار کرد، به سابقه طولانی روابط دو کشور اشاره کرد و آمادگی دولت خود را برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های تجاری، معدن، کشاورزی، بهداشتی و دارویی اعلام کرد

وی در ادامه اظهار داشت علیرغم اینکه تحریم‌های آمریکا موانع زیادی برای روابط ایجاد کرده است اما از آنجا که روابط با ایران برای نامیبیا از اهمیت بالایی برخوردار است، این کشور تمام تلاش خود را کرده است تا روابط دوجانبه کمترین آسیب را ببیند.

لازم به ذکر است دو طرف در خصوص آخرین تحولات در حوزه آفریقا تبادل نظر کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار