کد خبر: ۱۸۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف معلمان غیرانتفاعی نیز در دستور کار کمیسیون آموزش است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش را تعیین تکلیف کند.

تکلیف معلمان غیرانتفاعی و حق‌التدریسی چه می‌شود؟

فارس نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف معلمان غیرانتفاعی نیز در دستور کار کمیسیون آموزش است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش را تعیین تکلیف کند.

محمدرضا احمدی امروز در رشت با اشاره به تداوم مطالبات معلمان غیررسمی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود را تعیین تکلیف همه گروه‌های غیررسمی همکار با آموزش‌وپرورش می‌داند و در تلاش است تا این موضوع مهم محقق شود.

وی با اشاره به برخی طرح‌های منتشرشده در خصوص ساماندهی برخی نیروهای غیررسمی آموزش‌وپرورش و امضای برخی نمایندگان گفت: اساساً نفس چنین طرح‌هایی خارج از کمیسیون آموزش و تحقیقات قابل مورداتکا نبوده بلکه طرح‌های مربوط به فرهنگیان باید در کمیته فرهنگیان کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی کارشناسانه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی و پیگیری معلمان غیرانتفاعی مبنی بر چرایی عدم قرار گرفتن آن‌ها در طرح استخدامی آموزش‌وپرورش منتشرشده، بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا طی یک برنامه تخصصی و کارشناسانه تمام گروه‌های غیررسمی آموزش‌وپرورش به هر نحوی آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند را تعیین و تکلیف کرده و دغدغه آنان را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح منتشرشده قید بدون آزمون مطرح‌شده که با قانون مصوبه مجلس در تضاد بوده و قابل‌اتکا نیست، گفت: طبق مصوبه مجلس آزمون ورود بدون آزمون امکان ندارد و تعیین تکلیف تمام گروه‌های غیررسمی باید با طرح‌های کارشناسی شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت بگیرد.

احمدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای همه گروه‌های غیررسمی مرتبط با آموزش‌وپرورش ازجمله معلمان مدارس غیرانتفاعی طرح‌هایی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: آموزش در دانشگاه فرهنگیان نیز یکی دیگر از مراحل استخدام معلمان غیررسمی مرتبط با آموزش‌وپرورش بوده و این موضوع نیز با ورود بدون آزمون به آموزش‌وپرورش در تضاد بوده و امکان تحقق ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی معلمان مدارس غیرانتفاعی در خصوص تأخیر تعیین تکلیف خود افزود: معلمان غیرانتفاعی نیز امیدوار باشند چراکه کمیسیون آموزش‌وپرورش تعیین تکلیف معلمان این گروه از معلمان را نیز در دستور کار قرار داده و بعد از بررسی تخصصی اعلام خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار