کد خبر: ۱۸۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
مسکو: به‌رسمیت شناختن جهانی طالبان در برنامه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت به‌رسمیت شناختن طالبان در عرصه بین‌المللی هنوز در برنامه جامعه جهانی قرار ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لاوروف شامگاه شنبه طی نشست خبری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «مسئله به‌رسمیت شناخته‌شدن جهانی طالبان هنوز روی میز قرار ندارد».

وی در ادامه توضیح داد: «خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بدون فکر کردن در مورد عواقب آن انجام شد و هنوز سلاح‌های زیادی در دست [طالبان] است. باید اطمینان حاصل شود که سلاح‌های ایالات متحده در افغانستان برای اهداف غیر سازنده استفاده نمی‌شود».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از عزم طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان حمایت می‌کند، اظهار داشت: «ما در مرحله کنونی اهمیت لغو تحریم‌های شورای امنیت علیه طالبان را نمی‌بینیم. تحریم‌های کنونی شورای امنیت علیه طالبان مانع ارتباط با آنها نمی‌شود و نیاز به پیشبرد روند سیاسی وجود دارد».

لاوروف همچنین افزود: «طالبان درخواستی به روسیه مبنی بر تعیین نماینده خود به عنوان سفیر در مسکو ارسال نکرده است. ما با طالبان تماس داریم که امنیت شهروندان ما را تسهیل کرده و آشتی افغانستان را تسهیل می‌کند».

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار