کد خبر: ۱۸۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تسنیم نوشت: طالبان ضمن اعلام برطرف شدن مشکلات فرودگاه کابل از شرکت‌های هواپیمایی خواسته پروازهای بین‌المللی را از سر بگیرند.

به گزارش رویترز، دولت طالبان افغانستان در روز یکشنبه درخواست برقراری پروازهای بین‌المللی را کرده و قول همکاری کامل با خطوط هوایی را داده است. طالبان اعلام کرد مشکلات فرودگاه کابل حل شده‌اند.

بیانیه وزارت امور خارجه طالبان در شرایطی صادر شده که دولت جدید تلاش‌های خود را برای باز کردن مرزهای کشور و کسب مقبولیت بین‌المللی پس از سقوط دولت قبلی در ماه گذشته را آغاز کرده است.

تعداد معدودی پروازهای مسافری از فرودگاه کابل انجام می‌شود و خدمات پرواز در این فرودگاه از زمان هجوم ده‌ها هزار نفر برای خروج از کشور به دنبال به قدرت رسیدن طالبان هنوز از سر گرفته نشده است.

درخواست طالبان از شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای بین‌المللی به کابل

این فرودگاه که طی آشوب‌های پس از به قدرت رسیدن طالبان آسیب جدی دیده بود به کمک تیم های فنی قطر و ترکیه بازگشایی شده است.

در حالی که برخی خطوط هوایی از جمله شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان خدمات محدودی را ارائه می‌دهند و برخی توانسته‌اند جایی در پروازهای این شرکت پیدا کنند، ولی قیمت ها بسیار بالاتر از شرایط طبیعی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت تعلیق پروازهای بین المللی باعث سرگردانی بسیاری از افغان‌ها در خارج از کشور شده و اجازه مسافرت به مردم برای کار و تحصیل را نمی‌دهد.

طالبان از زمان به قدرت رسیدن با بحران شدید اقتصادی و فشار بر سر مسائل مختلف از جمله تحصیل دختران روبروست.

۲۲۳۲۲۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار