کد خبر: ۱۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
در ادامه اعتراضات مردم افغانستان علیه توقیف دارایی‌های این کشور توسط آمریکا، ده‌ها نفر از مردم هرات در گردهمایی خواستار آزادسازی این دارایی‌ها شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ده‌ها نفر از ساکنین شهر هرات در یک گردهمایی اعتراض‌آمیز خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا شدند.

معترضین در این گردهمایی با انتقاد از توقیف نزدیک به 10 میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان، از جامعه جهانی و سازمان‌های کمک‌کننده بین‌المللی تا کمک‌های اقتصادی خود را به افغانستان ادامه دهند.

پیش از این نیز صدها نفر از مردم کابل برای آزادسازی دارایی‌های توقیف شده افغانستان گردهمایی بزرگی را در مقابل مسجد جامع عبدالرحمن شهر کابل برگزار کردند.

کشور افغانستان , کشور آمریکا , طالبان ,

گفتنی است که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، آمریکا حدود 10 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد به این کشور نیز متوقف شده که منجر به تشدید بحران انسانی در افغانستان گردیده است.

هنوز هیچ یک از کشورهای جهان دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما شماری از کشورها از جمله پاکستان، روسیه، چین و ازبکستان خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شده‌اند.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار